Filip Švrček: Kombinujte média i v POP komunikaci

Na svých stránkách nabízíte kromě jiného i možnost individuálního řešení reklamních a prezenčních systémů. V jakém poměru volí firmy individuální řešení oproti standardní nabídce a proč tomu tak je?
Začnu od konce, tedy jak je to s tím poměrem. Co do množství zakázek převládají standardní produkty, ať už se jedná o roll-upy, vlajky či jiné zboží. Na druhou stranu, firmy si začínají uvědomovat, že jakákoli investice do propagace musí mít smysl a návratnost. A to je prostor pro individuální řešení. Zákazník nám sdělí svou představu, cíle, umístění a další informace o kampani. My pak vymyslíme vhodnou prezentační sestavu. Snažíme se přitom nejen splnit zadání, ale přidat i něco navíc. To něco navíc jsou především naše materiálové a technické inovace. Příkladem je aplikace 3D efektu (laminace) na prezentační stěny, kdy získáte výrazný vizuální efekt za minimální rozdíl v ceně oproti běžnému produktu. Je to řešení efektní, účinné a dostupné i malým firmám.
Čtěte také: Reklamní vozidla mají nové možnosti ve využití technologií
I v rámci POP a POS materiálů je nutné neustále inovovat. Jaké jsou podle vás současné trendy, co lze očekávat, že se chytne víc a při jakých příležitostech?
Současnost přeje především kombinaci dříve nemyslitelných médií. Hitem je přidávání dalších dimenzí prezentace – transparentní displej (produkt za průsvitnou obrazovkou), zvukové podbarvení, nové materiály (3D laminace), kombinace (podlahová grafika přechází ve vertikální prezentaci), produkty zakomponované v prezentaci atd. V první řadě jde o vtáhnutí zákazníka do děje. Tedy aby prezentace byla přitažlivá, sexy a říkala: Pojď blíž. Dotkni se mě. Vyzkoušej mě. Kup si mě! Atraktivita se pak přenáší na samotný produkt a ten se rázem ocitá v nákupním košíku. U novinek je nejdůležitější a také nejtěžší jejich aplikace. To se nám podařilo s 3D laminací na prezentačních stěnách. Tyto produkty byly s úspěchem použity na zahraničních výstavách, firemních akcích, obchodních centrech a dokonce i jako foto stěna pro světové celebrity. Věřím, že se nám to stejně podaří i se současnou novinkou, transparentním displejem.
Zmínil jste transparentní displeje a 3D laminace. O co přesně jde?
Je těžké představit si možnosti transparentního displeje bez reálné ukázky. Nicméně se o to pokusím. Transparentní display ukazuje propojení fikce s realitou. Skutečný produkt (např. běžecká bota) je umístěn v boxu, kde je místo přední stěny obrazovka, která je prostě průhledná. Na ní běží animace nebo reklamní spot (např. zpomalené záběry běžce), a divák tak vnímá nejen reklamu, ale po celou dobu i reálný produkt. Navíc tento box umístíme do prezentační stěny, na které je použita laminace s 3D efektem. Ta zaručeně přiláká pozornost všech kolemjdoucích. Je to technologie, která výrazně napomáhá zviditelnění grafických motivů, a to díky vystoupení buď celé grafiky, nebo jen dílčích prvků. Laminací je několik druhů s odlišnou strukturou a lomem světla. Objekty na ploše tak mohou vystupovat či se naopak nořit do hloubky. Propojením těchto dvou technologií s naší prezentační stěnou nastane následující. Zákazník je jak na udici z dálky přitažen blýskavým 3D efektem – chce vědět, o co jde, chce se dotknout. Přichází a komunikuje s ním produkt za obrazem v transparentním displeji – chce to vidět celé a produkt se mu dostává do podvědomí. V POS komunikaci funguje sezonnost.
O jaký typ nástrojů je nyní větší zájem?
Je to přesně jak říkáte. Určité zboží je charakteristické pro dané období. Takové jednoduché rozdělení je, že podzim a zima jsou více ve znamení výstav a vládnou indoor nosiče a naopak jaro a léto jsou pro firmy impulsem jít ven. Samo sebou to nejde paušalizovat, jelikož promo v obchodech je po celý rok a konference probíhají také celoročně. Nyní, s příchodem tepla, nastává čas pro nejpopulárnější venkovní nosič, kterým jsou vlajky. Vlajky jsou úžasný poutač díky „třepetání“ ve větru a velké barevné ploše. I vlajky se však hojně využívají v uzavřených prostorech. Sami jsme toho příkladem na výstavách a pak máme stálou expozici v našem showroomu v Brně. Tam jsou vystaveny i výše zmíněné technologie, novinky a také praktické ukázky prezentačních sestav.