Filmoví producenti: reklamy přišly o půl miliardy

red
Podle Asociace producentů v audiovizi (APA) u nás vloni došlo po čtyřech letech k poklesu produkce TV spotů. Oproti objemu 2,1 mld. v roce 2011 se natočily reklamy za 1,7 mld. korun.

„Věřím, že nejde o trend“, řekl šéf APA Radomír Dočekal, jehož společnost Milk & Honey Films točí reklamy i hrané filmy. „Loni prostě přišlo do Česka míň zahraničních zakázek, objem produkce snížili i čeští klienti. Každý rok je to jiné. Negativním trendem jsou ovšem strmě klesající rozpočty na výrobu. I pokud se počet produkovaných reklam zvýší, objem produkce nahoru asi nepůjde. A bude to tomu tak dál. Novým trendem jsou internetové aukce na zajištění natáčení reklam. Zatím se jim vzepřela jen Velká Británie,“ dodal Dočekal.