Internetová reklama se po prázdninách opět rozjela

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Dominik Bachurek, Mlada fronta E15

Po tradičním prázdninovém propadu si v září internetová displejová reklama opět polepšila: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 594 milionů korun, což je o 43 procent více než v srpnu.

Největším zadavatelem byl v září internetový obchodník Internet Mall, který využil reklamní prostor v hodnotě 23,4 milionu korun. Na druhém místě byla společnost Naspers OCS Czech Republic (provozovatel nákupního rádce Heureka.cz) s inzercí v hodnotě 20,2 milionu korun a třetí příčka patřila dalšímu internetovému obchodníkovi, tentokrát Czc.cz, s reklamou v hodnotě 16,7 milionu korun.

Dle údajů monitoringu internetové displejové reklamy využili zadavatelé v září 2014 bannerovou reklamu v celkové ceníkové hodnotě 594 milionů korun, což je o 43 procent více než v předchozím měsíci. V meziročním srovnání pozorujeme rovněž nárůst: oproti září 2013 vzrostly výdaje o pět procent.

Tabulka níže uvádí Top 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. Jen v této skupině byla v září vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 547 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Mediaresearch, realizátor českého peoplemetrového projektu.

Top 10 provozovatelů online reklamy - září 2014Top 10 provozovatelů online reklamy - září 2014 | MEDIARESEARCH, SPIR