Podle odborníků lze letos v online nakupování očekávat prudký nárůst tzv. srovnávačů cen. Jaké další trendy s ohledem na český trh vidíte vy?
Další módní vlnou by mohly být agregátory slev a prodejních akcí a také denní nabídky a bleskové výprodeje. Touto cestou se vydávají v zahraniční některé e-shopy a je jen otázkou času, kdy to začnou nabízet i české e-shopy.
Jaké další obchodní modely lze očekávat, že by se mohly ujmout?
Internetové obchody se musí v budoucnu přiblížit více tradičnímu prodeji. Proto velké české e-shopy, včetně toho našeho, otvírají výdejny zboží a kamenné pobočky, kde si zákazník může zboží osobně prohlédnout a vyzvednout. A naopak, kamenné prodejny už teď mají ve většině případů i vlastní e-shop. Do budoucna se tak setře rozdíl mezi „kamenem“ a internetem.
Součástí strategií je co nejjednodušší forma nabídky a realizace nákupu. Čím méně kroků k platbě, tím méně zákazníků během nákupního procesu ztratím. Na druhé straně je zde nástup technologií, které mají zákazníkům pomoci s výběrem zboží. Změní se i chování lidí při nákupech na síti?
Nyní to funguje tak, že pokud člověk odpovědně vybírá výrobek s investicí v řádech tisíců korun, zjistí si nejprve možnosti a ceny na internetu a poté si jde zboží prohlédnout do kamenné prodejny. Výše uvedené technologie, které skutečně zaznamenávají postupný nástup, zákazníkovi tedy v konečném součtu čas opravdu ušetří. Stráví sice více času na síti, ale nemusí se vypravit do kamenné prodejny, která může být často vzdálena i několik desítek kilometrů od bydliště. Na druhou stranu budou stále zákazníci, kteří si nákup bez osobní návštěvy prodejny nebudou umět představit. A právě jim internetové obchody nabídnou vlastní prodejny a showroomy.