Vedle několika „louskáčků“ na dubnových ADC Creative Awards pořádaných českým Art Directors Clubem získalo video Škody cenu Wooden Pencil v britské soutěži D&AD a zvítězilo v kategorii Best Use of Video Content v soutěži Digiday v New Yorku.
Video nazvané „European Bike Stealing Championship 2015“ bylo zveřejněno na podzim minulého roku a netradičním způsobem upozornilo lidi v celé Evropě na téma krádeží jízdních kol.
Pro potřeby natáčení byla v Praze, Amsterdamu a Římě nastražena tři jízdní kola jako návnady. Zloději, kteří nemohli odolat pokušení, byli natáčeni skrytou kamerou. Jakmile nenechavci vztáhli na kola ruku, v obrandovaném kamionu za jejich zády se znenadání objevila kapela a zahrála jim fanfáru.
O napětí se postaral také „sportovně laděný“ komentář a časomíra: ta ukazovala, ve kterém ze tří evropských metropolí se kolo nejdříve stalo obětí krádeže.
„Velký úspěch tohoto virálního videa ukazuje, že naše rozhodnutí vydat se při oslovování našich zákazníků cíleně novými cestami a realizovat svěží myšlenky bylo správné,“ říká Stefan Büscher, vedoucí marketingu a produktu značky Škoda.
Kampaň, která v celosvětovém měřítku zaznamenala více než tři miliony zhlédnutí, je dílem pražské agentury Mustard.