Karel na Hrad vítězem České ceny za PR

Volební štáb Karla Schwarzenberga

Volební štáb Karla Schwarzenberga Zdroj: E15 Michael Tomes

Letošním vítězem České ceny za PR se stala kampaň Karel na Hrad Volebního týmu kandidáta na prezidenta Karla Schwarzenberga. Nejvíce prvních míst, a to hned čtyři, posbírala agentura AMI Communications.

Kampaň Karel na Hrad, jejíž pravděpodobně nejviditelnější ikonou se stala ilustrace číra od výtvarníka Davida Černého, zaujala nejen veřejnost, ale i odbornou porotu České ceny za PR. Kolektivní dílo Martina Kotase, Davida Gaydečky, Davida Černého, Martina Voňky, Anny Matuškové a dalších bude mít navíc letos své pokračování.

„Nejvíce se mi líbila Prezidentská kampaň Karel na Hrad. Dokud jsem neviděl přihlášku projektu, tak jsem se domníval, že ta kampaň byla jen souhrou náhod a využitím příležitostí. Ale přihláška projektu a následná diskuse mne přesvědčila, že to byl promyšlený a profesionálně vedený koncept,“ říká předseda jedné z porot letošní soutěže Jan Kučmáš.

Nejúspěšnější PR agenturou letošního ročníku České ceny se stali AMI Communications, kteří uspěli ve čtyřech kategoriích: ve Farmacii a zdravotnickém sektoru to byla Záchrana reputace nosních kapek Olynth, v Technologii a IT Návrat značky emporia na český trh, u Průmyslu Komunikace hromadného propouštění zaměstnanců ArcelorMittal Ostrava a v online médiích kampaň pro emporia telecom Zavolejte do kompostu.

Dalšími vítězi jednotlivých kategorií České ceny za PR jsou agentury PRAM Consulting, Fleishman-Hillard, Havas PR, Native PR, Pleon Impact, Bison & Rose, Stance Communications, PR.Konektor a společnosti Rodinný pivovar Bernard, IKEA a Tequila Praha.

Zvláštní ocenění si v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie a Státní správa, veřejný a neziskový sektor odnáší Univerzita Karlova za kampaň Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí. V kategorii Politická komunikace, politické PR, public affairs uspěla dvakrát TOP 09 s projekty Transparentni-kraj.cz a Obcelidem.cz. V Průmyslu si zvláštní ocenění odnáší agentura Bílý Medvěd za kampaň Jiřičky v ráji pro Eden.

Soutěž Česká cena za public relations pořádala Asociace Public Relations Agentur již poosmé. Do letošního ročníku bylo přihlášeno celkem 118 samostatných projektů, přičemž většina z nich je přihlášena do více kategorií. Celkový počet přihlášek se vyšplhal na 209.