Kaspen/Jung von Matt a Pleon Impact uspěly v tendru IKEA

Ikea

Ikea

Společnost IKEA po pěti měsících ukončila tendr a vybrala si partnery pro spolupráci na tvorbě kreativní strategie, public relations a digitální komunikace pro Českou republiku, Maďarsko a Slovenskou republiku.

Vítězem tendru se stalo uskupení agentur Kaspen/Jung von Matt – Forsman & Bodenfors (švédská agentura spolupracující s IKEA od roku 1996) společně s PR agenturou Pleon Impact. Výběrové řízení mělo čtyři kola a probíhalo od listopadu loňského roku. Do užšího výběru se dostaly kromě vítězného uskupení agentury DDB, Mark/BBDO a VCCP. Cílem bylo najít dlouhodobé strategické partnery, kteří nastaví jednotnou linii komunikace a zajistí exekuci v jednotlivých zemích s ohledem na lokální podmínky a situaci na trhu.

„Vítězné uskupení agentur nás přesvědčilo hlavně znalostí místních trhů a komplexním přístupem ke komunikaci, což pro nás bylo ve výběrovém řízení nejdůležitější,“ komentuje výsledek tendru PR manažer IKEA pro region Česká republika, Maďarsko a Slovenská republika Petr Chadraba.


Noví partneři budou pro společnost IKEA realizovat kompletní servis v oblasti kreativní a komunikační strategie, realizace komunikačních kampaní, public relations a digitální komunikace na všech třech trzích. Příprava projektů bude zahájena okamžitě, spolupráce se rozeběhne od září 2012.

„V poslední době jsme komunikaci řešili zhruba ze sedmdesáti procent přebíráním centrální kreativy, zbytek jsme zadávali v Maďarsku a ve Švédsku nebo v agentuře ANY Advertising, která pro nás zároveň převzaté kampaně adaptovala,“ popisuje dosavadní způsob tvorby komunikace Petr Chadraba.

Výběrové řízení se netýkalo nákupu médií, který bude nadále zajišťovat agentura Mediaedge:cia.