Každé instore rádio je unikátní

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Hudba vytváří atmosféru prodejny, zvuk dává zákazníkovi důležité informace. A je v podstatě jedno, zda se bavíme o hypermarketu, supermarketu, nákupním centru nebo restauraci. Jak a proč zrealizovat hudební kulisu v obchodních centrech prozradil Henrich Sikela ze společnosti Store Media, specialisty na instore rádia.

Do každého prostoru je vhodná jiná hudba. Vše záleží na klientele daného provozu. Něco jiného je vytvořit atmosféru v hypermarketu, do kterého chodí rodiče, jejich děti, ale i prarodiče, a vytvořit atmosféru v obchodě pro teenagery. A samozřejmě jiný výběr hudby patří do kavárny, případně do prodejny knih. Program produkovaný naší společností je vždy originálem. Pro každého klienta ho vyrábíme po konzultaci se zástupci společnosti. Jakékoli změny v hudební dramaturgii i nasazování reklamních spotů je možné realizovat průběžně.

Hudba podtrhne osobitost obchodu

Námi vyrobený produkt není pouze hudba - je to komunikační médium vždy sloužící klientovi. Naše společnost standardně nabízí každému klientovi jeho vlastní rádio, které zvýrazní osobitost jeho prodejního prostoru i značky. Hudební program instore rádia je programovaný po jednotlivých dnech v týdnu. Každou hodinu programujeme samostatně, přesně podle požadavků klienta. Naše několikaleté zkušenosti na trhu instore rádií zabezpečují programování hudebního formátu podle potřeb jednotlivých obchodních sítí. To však nevylučuje možnost ovlivňování hudebního formátu klientům. Naše společnost hudební formát doporučuje, klient rozhoduje.

Ideální rotace písní

Systém, kterým se program připravuje, umožňuje také určení vyšších rotací pro konkrétní písně. Tuto službu je možné použít například v případě zájmu o vysílání písní, které byly použité v reklamních kampaních klienta. Instore rádio ale není pouze hudba. Rozhodnutí klienta využít naše služby jsou většinou podnícena dvěma aspekty. Tím prvním je určitě potřeba mít ve svých prostorách hudbu, která má dotvářet image značky. U většiny klientů je však neméně důležitým aspektem možnost využít instore rádio jako komunikační kanál. Zvukové odkazy, vysílané v obchodě, zasahují klienta na celé prodejní ploše. Není potřeba, aby klient okolo nějaké reklamy, případně si vyzvedl reklamní materiál (leták). Naši informaci přijímá všude. Proto sloužíme také jako vynikající navigátor v obchodním prostoru. Jednoduchým způsobem umíme zákazníka upozornit například na to, že v oddělení jogurtů je momentálně novinka, kterou je vhodné vyzkoušet.

Pro koho je instore vhodný

Komunikaci prostřednictvím instore rádia velmi intenzivně využívají přímo obchody. Ale je k dispozici i dodavatelům, dokonce i úplně cizím subjektům. Vždyť prostory některých obchodních sítí projde týdně několik milionů lidí. A tato zatím stále nezvyklá cesta je možností, jak netradiční a cenově velmi výhodnou formou tuto masu oslovit. Obrovskou výhodou instore rádia je jeho flexibilita. Zvuková reklama se dá rychle nasadit i vysadit z vysílání. Trvá to někdy pouze několik minut od požadavku klienta. Také jsme několikrát nasazovali například reklamní spot, který zákazníka informoval o tom, že zboží, nabízené v letáku, se ve skutečnosti prodává za ještě nižší cenu, než je v něm uvedeno. Když totiž leták jednou vytisknete, už nic nezměníte. Jenže situace na trhu se dnes mění z hodiny na hodinu. A proto je tu instore rádio, které umí reagovat flexibilně.

O klienty nemáme nouzi

Naší velkou reklamní zakázkou na slovenském trhu byla reklamní kampaň od společnosti Tipos (v ČR Sazka). Komunikovali jsme každý den aktuální jackpot ve hře Loto. Je to kampaň, kterou v prostorách obchodu velmi těžko zrealizujete jinou cestou. Proto jsme dnes v jednání s českými sázkovými kancelářemi a věříme, že se dohodneme i zde. Store Media je největší společnost na českém i slovenském trhu, provozující tzv. instore rádia - tedy to, co slyšíte na prodejní ploše. V současnosti Store Media provozuje hudební formát pro téměř 30 klientů.