Konference Digimedia se pustí do nových technologií a platforem

Digimedia 2016

Digimedia 2016 Zdroj: ACRA

Konference Digimedia již celou dekádu mapuje aktuální stav digitalizačního procesu v České republice. Letos se jejím tématem stala koexistence vysílání televizí a přenosu dat mobilních operátorů. Nejen o tom bude 11. ročník konference Digimedia 2016, která se koná 25. května v prostorách České televize na Kavčích Horách. Pořádá ji Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK), hlavním mediálním partnerem je časopis Strategie a deník E15.

Sledování televize je stále více dialogem s diváky a televize se stala technicky i obsahově rozsáhlou platformou. Divák ji sleduje na tabletu, chytrém telefonu, laptopu, herní konzoli, DVD přehrávači… a samozřejmě na televizoru. Televize je ovšem stále hlavním sociálním fenoménem, protože v reálném čase je jako médium konzumována nejvíce.

I přes velký rozmach komerčních televizí si svou důležitost zachovává televize veřejné služby. Trendy v jejím vysílání v Evropě představí v úvodu konference host z Evropské vysílací unie EBU, Roberto Suárez Candel, ředitel oddělení „Media Intelligence Service“. Jedním z významných partnerů konference se letos stal evropský satelitní operátor SES Astra, který do Prahy vysílá hned tři své vysoké manažery, které vede ředitel pro střední a východní Evropu Martin Ornass-Kubacki. Ten vystoupí v panelu věnovaném rozvoji technologií spolu se zástupcem německé pobočky společnosti Dolby a oba představí nové technologické trendy: po HD nastupuje Ultra HD 4K, zdokonaluje se zvuk. Panel se bude věnovat i streamingu po internetu – jde o konkurenci pro tradiční vysilatele, nebo jejich doplněk? O tom, že kontinuální video navyšuje sledovanost, budou diskutovat například generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima a člen představenstva mediální skupiny Mafra Michal Hanák.

Chceme kmitočty!

Zásadním bude úvodní téma nazvané „Jak budeme sledovat televizi“, který otevře několik velmi diskutovaných problémů digitalizace: Jaký je význam měření sledovanosti a zpracování (big) dat? Jaké jsou nové formy šíření TV obsahu a jaké jsou nové obchodní modely? Jak na to reaguje nový mediální zákon? A zejména horké téma posledních měsíců: rozvoj mobilního internetu, který si žádá nové kmitočty. Státem navrhovaným řešením je přechod na DVB-T2 a DAB.

Musejí televize a rozhlas přecházet na nové platformy? Kdo ponese náklady na financování? A jaká je vlastně budoucnost DTT? Síť LTE dokrývá Českou republiku. Investují do ní mobilní operátoři, kteří chtějí investovat i do unikátního videoobsahu, vlastní programové skladby. Kdy vlastně začne vypínání 3G mobilní sítě? K tematice budou připraveni se vyjádřit špičkoví odborníci naší mediální scény, byznysu i zástupců státní správy, včetně regulátorů Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Kouzelné tlačítko

Letos poprvé se konference Digimedia bude věnovat i tématu propojení televize, webu a prodeje produktů. Předmětem diskuse bude „kouzelný“ red button a HbbTV jako evropsky uznaný standard pro TV vysílání a interaktivní (i reklamní) prostor. České Radiokomunikace představí řešení, kdy jsou podklady uloženy v cloudu. Milionová investice by se měla stát platební bránou pro HbbTV. Velké firmy hledají cesty, jak svým videoobsahem zabavit a přitáhnout diváka/zákazníka. Jak ho propojit s webem s konkrétními produkty. Na trhu videoobsahu se objevují noví hráči – obchodní, logistické a průmyslové společnosti, které samy vytvářejí terabyty vlastního videoobsahu pro své weby. Heslem dne se stává: „Think CPG“!

Na mnoho otázek kolem „druhé televizní digitální revoluce“ odpoví konference Digimedia ve středu 25. května 2016 od 9 hodin v kongresovém sále České televize na Kavčích Horách.