Mailing je stále populárním nástrojem

E-mail: levně, cíleně a nejen
kvůli novým zákazníkům

E-mail: levně, cíleně a nejen kvůli novým zákazníkům Zdroj: Shutterstock

„Naše e-mailové schránky denně zaplavuje stále větší množství newsletterů, čili obchodních vyžádaných i nevyžádaných nabídek. Zajímalo nás proto, jakým způsobem tyto newslettery vznikají,“ říká členka Výkonného výboru PR Klubu Jana Girgašová. „Domnívám se, že tato oblast marketingu má svůj vrchol teprve před sebou. Newslettery mají poměrně vysokou konverzi či efektivitu a dostupnost specializovaných aplikací pro jejich tvorbu a rozesílku tento nástroj zpřístupňuje dalším a dalším firmám.

PR Klub zrealizoval během prosince 2012 a ledna 2013 anketu mezi marketéry a PR specialisty zaměřenou na vnímání a užívání e-mail marketingu, resp. newsletterů na českém trhu. Ankety na internetu, kterou podpořila společnost Crystal Web Limited, se zúčastnilo celkem 181 respondentů.

Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že až 54 procent dotazovaných marketérů realizuje newslettery pro klienty a 31 procent pro vlastní potřeby. Nejčastěji volenou frekvencí tvorby a distribuce newsletterů byla varianta 1krát měsíčně (28 procent respondentů) a poté 1krát čtvrtletně (20 procent) či 2-3krát měsíčně (18 procent).

Absolutně nejužívanější formát pro zpracování newsletterů je v současné době grafický HTML e-mail, který užívá až 70 procent respondentů. Přibližně 14 procent dotázaných volí prostý textový e-mail a jen 8 procent PDF podobu. Poměrně nový formát, tedy videonewslettery, využívá už asi 7 procent respondentů.

Nejčastěji zasílaným typem sdělení jsou nabídky produktů či akčních nabídek. Překvapivé je, že hned druhým typem sdělení jsou pozvánky na akce, eventy, veletrhy, přestože v případě dosažení cíle je skutečná návštěvnost akcí až na posledním místě ve sledovaných faktorech.