PR Klub zrealizoval během prosince 2012 a ledna 2013 anketu mezi marketéry a PR specialisty zaměřenou na vnímání a užívání e-mail marketingu, resp. newsletterů na českém trhu. Ankety na internetu, kterou podpořila společnost Crystal Web Limited, se zúčastnilo celkem 181 respondentů.
Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že až 54 procent dotazovaných marketérů realizuje newslettery pro klienty a 31 procent pro vlastní potřeby. Nejčastěji volenou frekvencí tvorby a distribuce newsletterů byla varianta 1krát měsíčně (28 procent respondentů) a poté 1krát čtvrtletně (20 procent) či 2-3krát měsíčně (18 procent).
Absolutně nejužívanější formát pro zpracování newsletterů je v současné době grafický HTML e-mail, který užívá až 70 procent respondentů. Přibližně 14 procent dotázaných volí prostý textový e-mail a jen 8 procent PDF podobu. Poměrně nový formát, tedy videonewslettery, využívá už asi 7 procent respondentů.
Nejčastěji zasílaným typem sdělení jsou nabídky produktů či akčních nabídek. Překvapivé je, že hned druhým typem sdělení jsou pozvánky na akce, eventy, veletrhy, přestože v případě dosažení cíle je skutečná návštěvnost akcí až na posledním místě ve sledovaných faktorech.