(Marketingový) konec světa - výzkum STEM/MARK

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock.com

V rámci našeho pravidelného internetového výzkumu jsme se tentokrát zaměřili na konkrétní datum 21. 12. 2012. Tohoto dne by podle některých výpočtů měl skončit třináctý několikasetletý cyklus mayského kalendáře.

V době realizace výzkumu již většina dotázaných tuší, co toto datum znamená. Velká část respondentů uváděla, že jde o konec světa, konec mayského kalendáře. Někteří naopak zmínili, že zbývají tři dny do Vánoc. Více než polovina dotázaných se domnívá, že tuto „ohlášenou apokalypsu“ nemá smysl řešit. Pětina respondentů si myslí, že jde pouze o marketingovou bublinu (častěji tento názor zastávají obyvatelé měst nad 20 tisíc obyvatel). Pouze pro minimum dotázaných je tento den reálnou hrozbou.

Je ohlášený konec světa marketingovou bublinou, nebo reálnou hrozbou? (v %)Je ohlášený konec světa marketingovou bublinou, nebo reálnou hrozbou? (v %) | STEM/MARK

Výzkum byl proveden na online panelu prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 549 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15–59 let. Výzkum probíhal od 30. ledna do 1. února 2012.

Autorka pracuje ve společnosti STEM/MARK