Max Turek: Kreativci musej bejt furt pod tlakem

Max Turek

Max Turek Zdroj: Repro Strategie

Česká reklama letos dosáhla na stříbro v mezinárodní soutěži canneského festivalu Young Director Award. Jeho držitel – režisér Max Turek – se momentálně soustřeďuje zejména na to, aby získal kvalitní mezinárodní zastoupení v zahraničí.

Max Turek urazil na svůj věk už hodně velký kus cesty. Stříbro v mezinárodní soutěži Young Director Award (YDA) obdržel v kategorii evropských testovacích reklam pro mladé režiséry za klip Ray-Ban Never Hide, přičemž první cena nebyla tentokrát udělena. Prestižní soutěž se vyhlašuje každoročně jako součást proslulého festivalu v Cannes již od roku 1998 a práce sem zasílá více než 400 režisérů z celého světa, z nichž pak porota vybírá v každé kategorii dva režiséry.

„Pro mladé režiséry je to jedinečná příležitost, jak své práce zviditelnit a navázat kontakt s produkcemi a agenturami z různých zemí,“ vysvětluje Turek. „Kategorie nazvaná Test Commercial je určena pro reklamy, které si režisér sám vymyslí a vytvoří pro účely svého vlastního portfolia. Není to dílo zadané a placené klientem. Tím pádem na něm ani kreativně nespolupracujete s agenturou. Je tam určité finanční omezení, takže je důležité spot vymyslet tak, aby zaujal, ale nebyl příliš náročný na realizaci,“ upřesňuje mladý režisér.

Z práce Maxe TurkaZ práce Maxe Turka | Repro Strategie

Síla vizuálu

Dobrý nápad je vždy předpokladem úspěchu. Důležitý je také výběr klienta, se kterým se může mladý autor ztotožnit, přestože v tomto případě, jak říká Max Turek, nijak dál nespolupracuje. Výběr společnosti Ray-Ban byla dobrá volba – je to výrazná značka, která inspiruje k dalším nápadům a lehkým provokacím. Setkáváme se s ní na trhu již od 70. let minulého století a stále překvapuje svým inovačním potenciálem.

Z práce Maxe TurkaZ práce Maxe Turka | Repro StrategieSTYLOVĚ Max Turek proslul nejen Ray-Banem, ale i závodem ferrari, holuba Bedřicha a mobilního internetu v reklamě pro T-Mobile

Úspěch mladého režiséra bezesporu souvisí s dobrou znalostí historie značky a také se ztotožněním se stávajícím pojetím její vizuální komunikace a inspirativními ikonami Ray-Banu od generálů po rockové hvězdy. Maxe Turka fascinuje styl šedesátých let, přestože nějaký vyhraněný styl popírá.

Z práce Maxe TurkaZ práce Maxe Turka | Repro Strategie

Max Turek (1991) Reklamní tvorbě se věnuje poslední čtyři roky. Spolupracoval s klienty jako Nike, Becherovka, T-Mobile, Frisco, Gambrinus,
Zlatopramen, 1188, Český červený kříž a další. Turka zastupuje od počátku reklamní produkce Boogie Films.