McCanni vezou z Cannes zlato, Češi mají už devět sošek

McCann Prague proměnili už dvě z šestnácti přihlášek na letošní Cannes Lions. Zlato za PR a bronz za kategorii Direct získala kampaň pro značku Náš grunt, jejímž cílem bylo upozornit na „skrytý cukr v masově vyráběných potravinách“. Agentura nechala včely „otestovat produkty, které, ač jsou dokonce někdy označovány za zdravé, obsahují tolik cukru, že z nich včely vyprodukovaly med“.
Zlatá kampaň od McCannů pro Náš grunt
Kampaň vytvořil kreativní tým McCann Prague ve složení Lars Killi, Klára Palmer, Richard Axell a Gerrit John Gerischer, který na ní spolupracoval se včelařem Paulem Ecksteinem. Spot natočil režisér Rudolf Havlík v produkci společnosti Bistro Films, online aplikaci navrhla společnost Apploud Digital. Kromě vytvoření konceptu zajistila McCann Prague také produkci a mediální pokrytí. V první vlně běžela komunikace v outdooru, v tisku a v online médiích, následně na ni navázaly PR aktivity. Kampaň podpořily také POS materiály a komunikace v místě prodeje.
Dvě stě nadějí
Velké naděje si dělají pražští Young & Rubicam, kteří podali v Cannes přes dvě stě přihlášek. Dosud zde získali dva stříbrné Lvy za imageovou kampaň pro časopis Forbes v kategorii Print & Publishing a pět bronzových za favorizovanou kampaň pro UNHCR Sami jsme byli uprchlíci. Nejen pro Youngy, ale pro českou reklamu vůbec to znamená historicky největší úspěch na festivalu.
Uprchlická kampaň běžela na internetu, v kinech, v tisku a v rozhlase. Spot natočil v produkci společnosti Stink Martin Krejčí. Fotografického zpracování se ujal Miro Minarových.