V březnové Strategii dále najdete mimo jiné portrét nového ředitele Microsoftu, dočtete se o projektu Havas Design a o také o tom, kam se poděl bývalý šéf CME Adrian Sarbu.
Strategie 3/2014 |
Michal Čupa říká, že naše země není izolovaná a vývoj u nás bude podobný jako ve světě. „57 procent veřejnosti se dívá na terestrické vysílání, což je specifikum našeho trhu, který musíme dobře analyzovat. Ve srovnání s některými jinými státy je možnost přijímat tolik programů zdarma specifická. To chceme zachovat. V rámci přechodu na nové standardy nám musejí být prodlouženy licence, tudíž je nutné mít jistotu, že budeme moci podnikat i nadále.“
Jak jste připraveni na přechod na nový televizní standard, pokud k němu příští rok dojde?
Nyní máme jasnou technologickou představu, jak postupovat. Druhá věc je, že máme celou řadu pilotních projektů, díky nimž si ověřujeme, jak by taková řešení v praxi fungovala. Tedy třeba jak by vypadalo souběžné vysílání ve standardu DVB-T. V celém procesu je třeba odladit každý článek celého řetězu, tedy od toho, kdy dostaneme signál od televize, až k tomu, kdy dopravíme vysílání do televizních přijímačů.
Inspirujete se přitom nějak i zkušenostmi ze zahraničí, nebo sázíte především na vlastní zkušenosti a poznatky?
Je to obojí. Vlastní zkušenosti máme třeba z přechodu z analogového na digitální vysílání. K tomu je potřeba rovněž to, aby výrobci televizí začali dodávat na trh přístroje, které jsou na nový standard vysílání připraveny. Vedle nás to tudíž řeší i samotné televizní stanice a samozřejmě i maloobchod. Regulátor (Český telekomunikační úřad – pozn. redakce) k tomu už loni v září vydal plán podmínek přechodu na DVB-T2.
Celý rozhovor s Michalem Čupou a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 3, která vychází 25. března.
Michal Čupa, České Radiokomunikace |