Nejdelší displejové kampaně má Česko

internet

internet Zdroj: archiv

Průměrná displejová kampaň v České republice probíhá po dobu 97 dnů a vykazuje více než 20 milionů impresí, což je vedle Polska nejvíce v regionu CEE. Zjistila to společnost Gemius ve studii sledující 13 států střední a východní Evropy.

Studie gemiusAdMonitor obsahuje data o velikosti a efektivitě reklamních kampaní v období od února do července 2014.

Nejvyšší počet zobrazení v kampaních byl zaznamenán v České republice a Polsku (přibližně 20 milionů zobrazení pro kampaň), zatímco například ve Slovinsku, Chorvatsku a Bulharsku činí počet zobrazení pouze 2–3,5 milionu. Reklamní kampaň má na jednoho uživatele nejvíce zobrazení v Polsku (28), naopak nejméně v Bulharsku, na Ukrajině a v Rumunsku (6 resp. 5 zobrazení na uživatele v kampani).

Online reklamní kampaně jsou v průměru nejdelší v České republice, kde probíhají přibližně tři měsíce. Kratší jsou například na Slovensku a v Maďarsku, kde běží průměrně po dobu dvou měsíců (58–59 dní) Nejkratší kampaně jsou v Srbsku a Lotyšsku (33–34 dní).

Průměrný počet zobrazení v kampani v jednotlivých státech regionu CEEPrůměrný počet zobrazení v kampani v jednotlivých státech regionu CEE | Gemius

Studie zahrnuje kampaně měřené pomocí nástrojů gemiusDirectEffect a AdOcean ve třinácti státech regionu CEE, v nichž společnost Gemius měří alespoň 50 % online reklamních kampaní: v České republice, na Slovensku, v Estonsku, Polsku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bulharsku, Litvě, Lotyšsku a na Ukrajině.