Většinu firem v první desítce tvoří americké firmy. Výjimkou je na třetím místě Samsung a čínská firma China Mobile na devátém místě, kam se posunula z loňského 11. místa. Nově se do první desítky dostala také firma Wells Fargo. Naopak z první desítky letos vypadl řetězec s rychlým občerstvením McDonald's a General Electric.
Brand Finance upozornila hlavně na silný výkon několika čínských značek. Hodnota značky aplikace pro zasílání zpráv WeChat, která patří firmě Tencent Holdings, stoupla o 83 procent na 6,5 miliardy dolarů. Hodnota značky realitní firmy Evergrande Real Estate Group se dokonce více než zdvojnásobila.
Značkou s nejhorším výkonem je v letošním žebříčku Volkswagen kvůli svému emisnímu skandálu. Hodnota této značky klesla o 12 miliard dolarů na 18,9 miliardy USD a propadla se na 57. příčku z loňské 18. pozice.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a z údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení vlivu, nebo také síly značky, které bere v úvahu i další ukazatele, jako obeznámenost, věrnost či marketingové a reklamní výdaje. Nejvlivnější značka Walt Disney tak v žebříčku nejhodnotnějších značek skončila na 24. příčce.