Nejlepší prodejní místo vybírala porota složená z odborníků na marketing, obchod a zástupců pořadatele. Hodnotícími kritérii byla zejména kvalita vystavení tisku, zákaznický přístup a nabízené služby, ale porota hodnotila také celkový vzhled, originální řešení a využití moderních, inovativních postupů.
„Soutěž Trafika roku vznikla s úmyslem ukázat na význam tradiční trafikantské profese, která byla dlouho přehlížena. Počet přihlášených prodejen tisku narůstá již čtvrtým rokem. To dokazuje, že titul Trafika roku se stává mezi prodejci pojmem,“ uvedl generální ředitel PNS Radomil Juda.
Vylepšená trafika
Letošní absolutní vítěz kategorie okénkový prodej Karel Rouča postoupil již do minulého finále. Loni svou trafiku ještě vylepšil o poštovní schránku nebo bezbariérový přístup a služby pro hendikepované, čímž si získal i ocenění v kategorii Nové služby v trafice. U absolutní vítězky mezi trafikami s pultovým prodejem Evy Houhové porota ocenila mimo jiné elegantně využitý prostor na vystavení tisku v podobě „výlohového“ parapetu na tisk i stylově uzpůsobený exteriér prodejny.
První novinová společnosti je největším distributorem tisku v ČR. Distribuci realizuje prostřednictvím své dceřiné společnosti PNS Grosso. Hlavními akcionáři byli ke konci loňského roku vydavatelské společnosti Czech News Center (27,02 procenta), MAFRA (26,27 procenta), Vltava-Labe-Press (26 procent), Bauer Media (11,24 procenta) a Astrosat Media (devět procent).