Nejposlouchanějším rádiem v Česku zůstal Impuls s milionem posluchačů denně

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Martin Pinkas, Euro

Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává Rádio Impuls s více než milionem denních posluchačů ve druhém a třetím čtvrtletí letošního roku. Na druhou příčku se dostala Frekvence 1 s 891 tisíc posluchačů a přeskočila tak Evropu 2, které ve sledovaném období klesla denní poslechovost na 887 tisíc lidí. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky zveřejnily agentury STEM/MARK a Median. Impuls drží prvenství od počátku průzkumu v roce 2006.

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál, který v celkovém pořadí obsadil čtvrté místo s 835.000 posluchačů. Z předních stanic zaznamenala mírný nárůst pouze Frekvence 1, a to o 9000 denních posluchačů. Největší ztráty postihly Radiožurnál a Evropu 2.

Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník (606.000) následované Country Rádiem (246.000), Rádiem Beat (242.000) a Rádiem Čas (159.000).

Na trhu s mediálního zastoupení zůstává lídrem Radiohouse, který loni vznikl jako společných projekt mediálních skupin Lagardere Active ČR a Media Bohemia, respektive jejich zastupitelství Regie Radio Music a Marketing Media Services. Na Radiohouse podle průzkumu připadá 52,1procentní podíl na poslechu, na Radio United Services 23,9 procenta a skupina Českého rozhlasu vykázala podíl 22,3 procenta.

Podle odhadů Sdružení komunikačních a mediálních organizací čisté rozhlasové investice do reklamy ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o 1,4 procenta na 249,6 milionu korun. „Národní trh rozhlasové reklamy není úplně v kondici, jak bychom si představovali. Sice mírně rostou investice přímých zadavatelů, ale dosud klesají investice velkých mediálních agentur, byť se ten meziroční pokles v posledním kvartále významně zpomalil,“ řekl Petr Uchytil ze skupiny Lagardere.