Newton Media posiluje v on-line a jde na Balkán

Newton 3

Newton 3

Vedoucí domácí poskytovatel monitoringu a analýz obsahu médií Newton Media spustí v listopadu divizi zaměřenou na analýzy sociálních sítí. Novými službami, mezi které se bude specializovat patřit divize Newton Futures, chce firma posílit svoje postavení na trhu.

„Vedle samotného monitoringu se chceme více zaměřit na služby s vyšší přidanou hodnotou, kam patří detailní analýzy dat a trendů získaných jak z tradičních, tak i nových médií. Firmám tak budeme moci dávat komplexnější doporučení, jaký je jejich současný mediální obraz a jak by měly na trhu vystupovat,“ říká Petra Mašínová, generální ředitelka Newton Media.

Součástí uvedených změn, jež se odrazí v nové firemní korporátní komunikaci, bude snaha oslovit mladší cílové skupiny. Společnost ovládla na konci září skupinu MCA Grupa, která má záběr v zemích bývalé Jugoslávie a dále pak také Albánii, Kosovu a Černé Hoře. Tato původně česká firma už předtím pronikla na slovenský a polský trh. Obrat Newton Media vloni činil 174 milionů korun. U MCA Grupa to bylo 145 milionů. Newton Media má v současnosti téměř 500 zaměstnanců.

Kořeny Newton Media sahají až do roku 1993, kdy vznikla společnost Newton Financial Management Group, jejímž cílem bylo efektivní řízení portfolií podniků. Většinovým vlastníkem a zakladatelem Newton Media i sesterské Newton Technologies, která se zaměřuje na systémy rozpoznávání hlasu, je Petr Herian.

Největším světovým poskytovatelem monitoringu je pak společnost Kantar, která působí ve 100 zemích a má okolo 27 tisíc zaměstnanců. Oboru analýz médií se daří zejména v posledních pěti letech, a to díky stoupající oblibě sociálních sítí.