„Vedle samotného monitoringu se chceme více zaměřit na služby s vyšší přidanou hodnotou, kam patří detailní analýzy dat a trendů získaných jak z tradičních, tak i nových médií. Firmám tak budeme moci dávat komplexnější doporučení, jaký je jejich současný mediální obraz a jak by měly na trhu vystupovat,“ říká Petra Mašínová, generální ředitelka Newton Media.
Součástí uvedených změn, jež se odrazí v nové firemní korporátní komunikaci, bude snaha oslovit mladší cílové skupiny. Společnost ovládla na konci září skupinu MCA Grupa, která má záběr v zemích bývalé Jugoslávie a dále pak také Albánii, Kosovu a Černé Hoře. Tato původně česká firma už předtím pronikla na slovenský a polský trh. Obrat Newton Media vloni činil 174 milionů korun. U MCA Grupa to bylo 145 milionů. Newton Media má v současnosti téměř 500 zaměstnanců.
Kořeny Newton Media sahají až do roku 1993, kdy vznikla společnost Newton Financial Management Group, jejímž cílem bylo efektivní řízení portfolií podniků. Většinovým vlastníkem a zakladatelem Newton Media i sesterské Newton Technologies, která se zaměřuje na systémy rozpoznávání hlasu, je Petr Herian.
Největším světovým poskytovatelem monitoringu je pak společnost Kantar, která působí ve 100 zemích a má okolo 27 tisíc zaměstnanců. Oboru analýz médií se daří zejména v posledních pěti letech, a to díky stoupající oblibě sociálních sítí.