Nielsen sestavuje panel pro peoplemetrové měření

Nielsen sestavuje panel pro peoplemetrové měření

Nielsen sestavuje panel pro peoplemetrové měření Zdroj: Profimedia

Agentura Nielsen začala oslovovat domácnosti k dlouhodobému televiznímu průzkumu pro Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS). První peoplemetrová data by měla poskytnout v lednu příštího roku. Měření Nielsenu je konkurenčním projektem ke statistikám společnosti Asociace televizních organizací (ATO) od agentury Mediaresearch.

Šetření bude pokrývat 1900 domácností, které jsou vybrány na základě rozsáhlého průzkumu provedeného spolu s agenturou SC&C, aby reprezentovaly sociodemografickou strukturu v zemi. „V České republice využíváme speciální motivační programy, které nám umožní pokrytí všech segmentů populace včetně mladých domácností. Panel poskytne SPMS ta nejpřesnější data o televizní sledovanosti,“ uvedl generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a Střední Evropu Kyriakos Kyriakou.

Projekt SPMS je reakcí na nespokojenost televize Nova s průběhem tendru ATO, který předloni pro roky 2013 až 2017 vyhrála společnost Mediaresearch. Sdružení spoluzakládala mediální agentura Médea. Společnost Nielsen získala kontrakt na pět let. Přístroje by měly být ve všech domácnostech instalovány do letošního listopadu a první oficiální data budou zveřejněna v lednu 2014.

Nielsen Holdings je globální informační a výzkumná společnost zabývající se poskytováním informací o spotřebitelském chování, sledovanosti televizního vysílání a ostatních médií, online měření a měření mobilní komunikace. Sídlí v New Yorku a Diemenu v Nizozemí a dále působí ve více než 100 zemí z celého světa.