„Jednání již byla zahájena a věříme, že tak všichni klienti budou mít dostatečný prostor využít všech výhod, které obchodní politika 2014 nabízí,“ řekl serveru obchodní ředitel Jan Vlček. Nova chce zmírnit některé spornější body jako například povinnost předplatby při uzavření dlouhodobé spolupráce. Půjde tak pouze o jeden z nástrojů ke snížení ceny, a to až na úrovni šesti procent v závislosti na jejím objemu. „Oproti letošku bude obchodní politika vstřícnější a flexibilnější,“ sdělil při prezentaci mediálním agenturám ředitel oddělení prodeje Jan Ulrych.
K úpravám dojde také u sezonních koeficientů. Podle Mediaguru se Nova vrací ke stanovení pouze jednoho koeficientu pro každý měsíc. Reálné zvýšení ceny tak bude se započítáním změn sezonních indexů mírně nad pěti procenty. Novinkou je započítání product placementu do tzv. ostatních mediálních kanálů, díky kterým je možné získat cenové zvýhodnění. Příznivější ceny klienti dostanou také při včasném podpisu smlouvy.
Nově letos v souvislosti se změnou obchodní politiky výrazně klesly reklamní příjmy. Vyšší ceny totiž někteří klienti zprvu neakceptovali a své rozpočty použili v jiných médiích. Návrat na Novu postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel, Procter&Gamble nebo Reckitt Benckiser. Nynější jednání o nových obchodních podmínkách televizi navíc čeká již pod novým vrcholovým vedením, poté co na začátku týdne oznámil rezignaci dosavadní generální ředitel Jan Andruško a zároveň byl vedením pověřen někdejší výkonný a programový šéf Novy David Stogel.