Nové výsledky NetMonitoru vycházejí z upravené metodiky

Internetový výzkum NetMonitor přináší od července 2015 výsledky rozdělené na jednotlivé platformy - klasické počítače, mobilní telefony a tablety.

Internetový výzkum NetMonitor přináší od července 2015 výsledky rozdělené na jednotlivé platformy - klasické počítače, mobilní telefony a tablety. Zdroj: Jan Sedlak

V souladu s nově zavedenou metodikou výzkumu NetMonitor se mění prezentace měsíčních výsledků návštěvnosti webových stránek zapojených do výzkumu. Nyní jsou výsledky rozdělené na jednotlivé platformy, z nichž uživatelé navštěvují webové stránky, tj. klasické počítače, mobilní telefony a tablety. Tzv. multiplatformní přistup tak přináší komplexnější pohled na konzumaci internetových médií, což pomůže optimalizovat například obsah pro jednotlivá zařízení či přesněji plánovat reklamní kampaně.

Z počítačů navštívilo webové stránky zapojené do výzkumu 6,3 milionu českých a 2 miliony zahraničních uživatelů. Čeští uživatelé provedli na těchto webech téměř 5,6 miliardy zobrazení stránek, přičemž celkový počet zobrazení provedených na všech českých webových stránkách dosáhl 13,3 miliardy. Nejnavštěvovanějšími kategoriemi jsou domovské stránky portálů a zpravodajství s 5,6 milionu resp. 4,4 milionu reálných uživatelů (RU). Streamovaný obsah sledovalo na klasických PC téměř 3,5 milionu českých uživatelů a počet zahájených přehrání dosáhl 108 milionů.

Z mobilních telefonů navštívilo webové stránky téměř 2,8 milionu českých uživatelů, kteří na nich provedli 1,1 miliardy zobrazení. Streamovaný obsah sledovalo z mobilních telefonů 430 tisíc RU a počet zahájených přehrání dosáhl téměř 5 milionů. Nejnavštěvovanější kategorií webů byly i v případě této platformy domovské stránky portálů (1,5 milionu RU), vysokou návštěvnost však zaznamenaly také komunikační služby a bulvární magazíny (884 resp. 860 tisíc RU).

Tablety používá k návštěvě webových stránek již více než milion českých uživatelů a téměř třetina z nich sleduje na těchto zařízeních streamovaný obsah. Na webech zapojených do výzkumu bylo v červenci z tabletů provedeno 244 milionů zobrazení stránek a více než 2 miliony zahájených přehrání multimediálního obsahu. Nejvíce reálných uživatelů měly, kromě Domovských stránek portálů s 653 tisíci RU, rovněž bulvární magazíny a zpravodajství (412 resp. 382 tisíc RU).