Novým šéfem Budvaru bude Dvořák, dříve působil v konkurenčním Plzeňském Prazdroji

Pivovar Budějovický Budvar

Pivovar Budějovický Budvar Zdroj: Martin Pinkas/Euro

Petr Dvořák, Budvar
Jiří Boček
Prezident Miloš Zeman s Jiřím Bočkem, nyní již bývalým šéfem pivovaru Budvar
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
5
Fotogalerie

Ředitelem národního podniku Budějovický Budvar se stane bývalý manažer Plzeňského Prazdroje a jeho bývalé mateřské společnosti SABMiller Petr Dvořák.

Dlouholetý šéf Budvaru Jiří Boček skončil ve funkci oficiálně k začátku letošního roku, od té doby se čeká na jeho nástupce. Pivovar vedl od roku 1991, do Budvaru nastoupil v roce 1984 jako technolog. Loni obdržel od prezidenta Miloše Zemana státní vyznamenání.

Dvořák měl podle serveru od roku 2010 na starost globální strategii prezentace značky Pilsner Urquell. Letos ve firmě působení ukončil po sloučení společnosti se skupinou AB Inbev a následném prodeji japonskému koncernu Asahi. Dvořák dříve působil také například v Pivovarech Staropramen.

Favority ministrovi doporučila odborná komise, ve které seděl i Boček. Podle serveru byl druhým kandidátem sládek a výrobní ředitel Budvaru Adam Brož.

Budvar jako čtvrtý největší výrobce v Česku vyváží pivo do 76 zemí. Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, nese od roku 1967 název národní podnik Budějovický Budvar. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát. Budějovický Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, což je nejvíce v historii podniku. Za 11 let zvýšil pivovar výstav o 40 procent. Meziročně výstav vzrostl o 0,8 procenta.

Nový šéf Budvaru Dvořák je uznávaným marketingovým odborníkem

Vizitka nového ředitele pivovaru Budvar Petra Dvořáka (41):

- Od roku 2010 byl mezinárodním šéfem marketingu značky Pilsner Urquell, která patří Plzeňskému Prazdroji. Marketingové aktivity řídil z Londýna. Letos ukončil působení v Prazdroji poté, co Prazdroj a skupinu čtyř dalších středoevropských pivovarů převzala od SABMilleru světová pivovarnická jednička AB Inbev a následně japonský koncern Asahi.

- V letech 1999 až 2008 pracoval v různých pozicích v pivovaru Staropramen, byl například marketingovým ředitelem, a do roku 2009 byl marketingovým ředitelem pro střední a východní Evropu společnosti InBev, která byla tehdy v rámci skupiny Anheuser-Busch InBev vlastníkem Staropramenu.

- V letech 2009 až 2010 pracoval ve společnosti Telefonica O2.

- Dvořák je uznávaným odborníkem na marketing, podle Lidových novin stál například u konceptu restaurací Staropramenu Potrefená husa nebo u zavádění tankového prodeje piva v Prazdroji.

- Vystudoval Institut ekonomických studií na Univerzitě Karlově.