Pilsner Urquell: Pivo nechte koňovi

Kampaň Pilsner Urquell od MUW Saatchi & Saatchi

Kampaň Pilsner Urquell od MUW Saatchi & Saatchi Zdroj: Pilsner Urquell

To nejcennější nám zůstane, jen když to předáme dál. Tak zní hlavní motto nové reklamy Pilsner Urquell od bratislavské agentury MUW Saatchi & Saatchi.

Uchování všeho dobrého a péči o tradice, které jsou pilíři naší národní kultury, vyzdvihuje nová reklama Pilsner Urquell, která vychází ze skutečného pivovarského příběhu.

„Hlavní postavou nového spotu je velmi důležitá pokračovatelka naší pivovarské formanské tradice Jana Šůsová, která řemeslo převzala po svém otci. Ten v minulosti dlouhodobě zavážel pivo pro Plzeňský Prazdroj,“ říká Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell.

„Reklama má zdůraznit, že právě díky uchování a předávání plzeňských pivovarských tradic a zkušeností je dnes Pilsner Urquell tím, čím je – pivem světového jména. Uchovávání téměř zaniklé formanské tradice je výrazným symbolem přístupu Plzeňského Prazdroje k řemeslům, která přispěla k vybudování světové pověsti našeho piva. Uvědomujeme si, jak je pro zachování kvality plzeňského piva Pilsner Urquell důležité předávaní zkušeností plzeňských sládků, sladovníků připravujících slad na míru našemu pivu, žateckých chmelařů nebo našich pivovarských bednářů, kteří tvoří jednu z posledních part na světě,“ dodává Baumruk.

Návrat tradice

Plzeňský Prazdroj používal výhradně koňské povozy k dopravě piva do hospod od svého založení až do roku 1913, kdy byly zakoupeny první nákladní automobily. Po druhé světové válce do roku 1957 jezdily pouze po areálu pivovaru, ale v plzeňských ulicích se opět objevily po roce 1990. Tehdy tradici obnovil právě forman Jan Šůs. Když jeho dcera řemeslo převzala, zůstalo formanství v Plzni zachováno dodnes.

Nový spot v čele s formanským řemeslem vznikal pod taktovkou režiséra Romana Valenta a produkční společnosti Armada films. Reklamu natáčel štáb v průběhu dvou dní v prostorách plzeňského pivovaru, v ulicích Plzně a v plzeňském Restaurantu 12. Zahráli si v ní také koně Barka a Bajka, které před 13 lety koupil ještě Jan Šůs. Idea spotu je dílem bratislavské agentury MUW Saatchi & Saatchi.