Pivo za miliardu

Z výzkumu internetové populace starší 18 let, který realizovala společnost Nielsen Admosphere v červenci 2016, vyplývá, že pivní inzerce narůstá zpravidla v druhém čtvrtletí kalendářního roku. V roce 2015 bylo z celkového reklamního prostoru v kategorii pivo využito 44 procent právě v období duben–červen.
Z výzkumu vyplývá, že čím je člověk starší, tím pije pivo častěji: například ve skupině 25–34 let si ho dá alespoň jednou týdně 36 procent dotázaných, zatímco mezi lidmi nad 55 let je to polovina.
Jako svou nejoblíbenější značku uvedl největší podíl respondentů Pilsner Urquell, ten zároveň pijí nejčastěji. Jako nejčastěji konzumovanou značku piva jej uvedli zejména lidé s vyšším odborným či vysokoškolským vzděláním.
To, jestli respondent má nebo nemá nejoblíbenější značku piva, rovněž souvisí s frekvencí pivní konzumace. Největším pijákům – těm, kteří tvrdí, že tento nápoj pijí denně – se prakticky nestává, že by nedokázali identifikovat svoji nejoblíbenější značku. Naopak necelá třetina z těch, kteří pijí pivo méně často než jednou za měsíc, uvedla, že nejoblíbenější značku nemá.
Top desítka
Z pohledu inzerce se v období duben–červen 2016 nejvýrazněji projevila značka Staropramen, která využila reklamní prostor v hodnotě 63,1 milionu korun. Na druhém místě byla značka Budweiser Budvar, jejíž ceníková cena ve sledovaném období vzrostla o 113 procent na 52,4 milionu korun. Zadavatel reklamy Budějovický Budvar přitom kromě značky Budweiser Budvar komunikuje ještě značky Pardál, Budějovický Budvar a Carlsberg.
Skupina Top 10 značek využila dohromady v daném období reklamní prostor v hodnotě přes 85 procent celé kategorie „Pivo a nealkoholické pivo“.
Monitoring reklamy Ad Intel provádí Nielsen Admosphere od roku 2010.