Z výzkumu internetové populace starší 18 let, který realizovala společnost Nielsen Admosphere v červenci 2016, vyplývá, že pivní inzerce narůstá zpravidla v druhém čtvrtletí kalendářního roku. V roce 2015 bylo z celkového reklamního prostoru v kategorii pivo využito 44 procent právě v období duben–červen.
Z výzkumu vyplývá, že čím je člověk starší, tím pije pivo častěji: například ve skupině 25–34 let si ho dá alespoň jednou týdně 36 procent dotázaných, zatímco mezi lidmi nad 55 let je to polovina.
Která pivní značka je vaše nejoblíbenější? |
Jako svou nejoblíbenější značku uvedl největší podíl respondentů Pilsner Urquell, ten zároveň pijí nejčastěji. Jako nejčastěji konzumovanou značku piva jej uvedli zejména lidé s vyšším odborným či vysokoškolským vzděláním.
To, jestli respondent má nebo nemá nejoblíbenější značku piva, rovněž souvisí s frekvencí pivní konzumace. Největším pijákům – těm, kteří tvrdí, že tento nápoj pijí denně – se prakticky nestává, že by nedokázali identifikovat svoji nejoblíbenější značku. Naopak necelá třetina z těch, kteří pijí pivo méně často než jednou za měsíc, uvedla, že nejoblíbenější značku nemá.
Top desítka
Z pohledu inzerce se v období duben–červen 2016 nejvýrazněji projevila značka Staropramen, která využila reklamní prostor v hodnotě 63,1 milionu korun. Na druhém místě byla značka Budweiser Budvar, jejíž ceníková cena ve sledovaném období vzrostla o 113 procent na 52,4 milionu korun. Zadavatel reklamy Budějovický Budvar přitom kromě značky Budweiser Budvar komunikuje ještě značky Pardál, Budějovický Budvar a Carlsberg.
Ceníková hodnota Top 10 pivních značek |
Skupina Top 10 značek využila dohromady v daném období reklamní prostor v hodnotě přes 85 procent celé kategorie „Pivo a nealkoholické pivo“.
Monitoring reklamy Ad Intel provádí Nielsen Admosphere od roku 2010.