Pivovary zbrojí na letní sezonu festivalů

Pivovary s launchi nových produktů rozjíždějí letní kampaně

Pivovary s launchi nových produktů rozjíždějí letní kampaně Zdroj: Archiv a Krvik Totr

Poté, co se hitem loňského léta stalo nízkoalkoholické pivo ochucené citronem Staropramen Cool Lemon, připravily pro trh svá ovocem ochucená piva nebo míchané nápoje na jeho bázi i další velké pivovary.

Promovat je budou na letních hudebních festivalech a sportovních akcích. Pivovary také objevily výhody prodeje přímo na pivovarském dvoře a pořádají tam Dny otevřených dveří a pivní slavnosti. Léto je pro pivovary klíčovým obdobím prodeje a připravují pro ně novinky - z konkurenčních důvodů však nechtějí před jejich launchem prozradit jakékoli podrobnosti.

„Letní“ odtajněné značky

Díky vzrůstající oblibě pivních speciálů uvedla na trh své produktové novinky většina pivovarů. Heineken vaří svůj „míchaný nápoj z piva“, Zlatopramen Radler citron a pomeranč se zázvorem v březenském pivovaru Zlatopramen. Svou premiéru si odbyl na vyhlašování výsledků hudební ankety Žebřík v březnu v Plzni. U „lídra“ trhu Staropramen, kterému loni patřilo v tomto segmentu 98 procent trhu, ke Cool Lemonu letos přibyl Cool Grep, který je již na trhu. Rozšířili tak nabídku chutí v segmentu, který loni otevřeli. S přicházejícím létem budou spotřebitelům o tomto novém přírůstku dávat stále více vědět různou formou soutěžních a jiných aktivit včetně přítomnosti na letních festivalech, na kterých je ideální příležitost dát piva s ovocnou příchutí spotřebitelům ochutnat.

Se dvěma novými značkami míchaných nápojů z piva, ve kterých je sladěna chuť výčepního piva Gambrinus a přírodních ovocných šťáv (řízný citron, lunetka a bezinka), přišel pivovar Plzeňský Prazdroj. Na konci dubna uvedl na trh nový typ Frisca s příchutí černého rybízu, další překvapení chystal pro uvedení během druhého květnového týdne.. Na změny chuťových preferencí českých spotřebitelů reaguje také Gambrinus, pivo, které je již řadu let hlavním nositelem typického chuťového charakteru českého piva. „Spotřebitelé očekávají inovace a rozmanitou nabídku. Proto jsme představili nízkoalkoholické míchané které příjemně sladí chuť výčepního Gambrinusu a přírodní ovocné šťávy,“ říká Doug Brodman, generální ředitel společnosti.

Budějovický Samson na trh uvedl další spojení piva s chutí citronu a grapefruitu. Promotion tohoto Radleru začala na největším freeski závodě v ČR O’Neill Soldiers, kde byl Samson jedním z oficiálních partnerů. Na místě nechyběly sampling girls s obrandovanými chladícími batohy, které návštěvníkům rozdávaly ochutnávky a lákaly je na večer do párty stanu. Kdo přišel, mohl se zúčastnit moderovaného turnaje v beer pongu, hry zbožňované americkými vysokoškolskými studenty. Promo Samson Radler bude pokračovat speciální roadshow po pražských a jihočeských univerzitách, kterou završí na konci léta velká párty.

Koncentrace zákazníků na jednom místě – vhodné místo pro marketingKoncentrace zákazníků na jednom místě – vhodné místo pro marketing | Archiv a Krvik Totr

Ovocné pivo s úplně čistou hlavou

Ovocná, ovšem nealkoholická, piva vyrábí už dávno před touto ovocněpivní vlnou pivovar Bernard. Obchodním názvem je Pivo s čistou hlavou, nejmladším přírůstkem do rodiny čistých hlav byla po Švestce i Višeň. I ta je vyráběna z prvotřídních surovin, z nichž přidáním višňové šťávy a aromatu vznikl v Česku už léta před nástupem Staropramen Cool Lemonu a jeho následovníků zajímavý nápoj, který příjemně překvapí svojí chutí i vůní. Švestka i Višeň jsou určeny pro letní osvěžení jako vychlazené nápoje, v zimě je pivovar promuje jako „svařák“ s hřebíčkem a skořicí. Už loni Stanislav Bernard říkal, že pivovar vyvíjí ovocné pivo s alkoholem, zatím však na trhu není.

Pivo pro festivaly

Staropramen je partnerem největších a nejprestižnějších hudebních festivalů v Česku: Rock for People (Staropramen), Colours of Ostrava (Ostravar) a Open Air Festival (Staropramen). Letní festivaly podle vyjádření tiskového mluvčího Pavla Barvíka nabízejí možnost dát ochutnat cílové skupině piva značek Staropramenu, na festivalech šel loni na odbyt zejména Cool Lemon, na Colours of Osnápoje, trava došel druhý den, a aby uspokojil poptávku, pivovar ho stahoval z jiných krajů země. Na Colours chutnal i další speciál, nefiltrovaný Ostravar, který se čepoval jen ve třech stanech astály se na něj fronty. V první řadě se na velkých akcích pod širým nebem Staropramen soustřeďuje na vše související s vysokou kvalitou čepování a pivního servisu pro návštěvníky.

Zlatopramen Radlery budou letos k dispozici návštěvníkům všech letních akcí. Na velkých se bude prodávat čepovaný ze sudu, na ostatních bude k dispozici v plechovkách. S větší propagací novinky mohou návštěvníci počítat na Pivovarských slavnostech Zlatopramen v Ústí nad Labem (9. 6.), multižánrovém hudebním festivalu Jamrock v Žamberku a Hip hop campu v Hradci Králové. Poslední dvě uvedené akce cílí na plnoleté, nicméně mladší posluchače. Pod značkou Starobrno se uskuteční populární prázdninový festival Moravské hrady s muzikou Davida Kollera, Monkey Bussines, Visací zámek, Mig 21 a Buty. Festival budou hostit hrady Veveří, Hradec nad Moravicí a Bouzov. Tradičně bude značka partnerem srpnového multižánrového festivalu Trnkobraní ve Vizovicích. Na všech těchto festivalech bude na čepu jedenáctistupňové nepasterizované Medium a pro řidiče nealko Fríí.

Značka Krušovice je opět partnerem festivalu Putování po českých hradech, který se letos uskuteční v pěti lokalitách: na Točníku-Žebráku, Švihově, Kunětické hoře, Rožmberku nad Vltavou a Bezdězu. Program bude stejný jako na hradech moravských, čepovat se bude krušovické pivo i Zlatopramen Radler. Plzeňský Prazdroj promuje na hudebních festivalech hlavně své značky Gambrinus Excellent a ovocnou novinku Fenix pšeničné s příchutí pomeranče a koriandru. Jen loni byli partnerem bezmála 70 českých festivalů.

Pojďte na pivo… do pivovaru

Staropramen už v dubnu zahájil v areálu pivovaru akci s názvem „Párty v nejlepší formě“ s pivovarskou školou a řadou dovednostních disciplín, na kterých si návštěvníci otestovali svou formu. Párty byla součástí kampaně „Staropramen v nejlepší formě“, v níž pivovar prezentuje novou formu svých skleněných lahví i kondici, v níž Staropramen momentálně je. Hudebním vrcholem bylo vystoupení Vypsané fixy a Mňágy a Žďorp. Vyvrcholením brněnské pivovarské sezony se stane Den otevřených dveří v pivovaru Starobrno, letos 1. září. Akce je každoročně vyhledávanou událostí, loňský návštěvnický rekord představuje 16 000 lidí.

Značka Zlatopramen chystá 9. června Pivovarské slavnosti s atraktivním programem a show s představením značek Zlatopramen Radler citron a Zlatopramen Radler pomeranč se zázvorem. Hvězdou programu budou Chinaski. Už na začátku hlavní sezony se jako každoročně uskuteční 16. 6. Slavnosti pivovaru Krušovice. Diváci se mohou těšit na skupiny jako Žlutý pes, UDG, Visací zámek a Arakain. Bude se chodit i na exkurze do pivovaru, díky času konání akce je připravena i novinka: přenos fotbalového utkání Euro 2012 mezi Českem a Polskem.

Obrandovaná produkce zvedne návštěvníky ze
židle (nebo z trávy) a spotřeba piva vzrosteObrandovaná produkce zvedne návštěvníky ze židle (nebo z trávy) a spotřeba piva vzroste | Archiv a Krvik Totr

Pivo partnerem hudební soutěže

Největší hudební akcí v pivovaru Plzeňský Prazdroj je na konci prázdnin Pilsner Fest s vystoupením méně známých hudebníků, kteří vzejdou ze soutěže Prazdroj talentů. Porota v čele s Danem Bártou a Pavlem Andělem vybere pět nejúspěšnějších zpěváků, kteří si na Pilsner Festu zazpívají se svou oblíbenou kapelou. Stejnou možnost -vystoupit na vedlejší scéně festivalu - dostanou v kategorii,hudební skupina‘ vítězové šesti duelů, které proběhnou v rámci letošního Léta v Prazdroji. Fanoušci budou moci hlasovat pro svou kapelu na webu Pilsner Festu a také hlasovacími SMS kupony přímo na koncertech Léta v Prazdroji. Absolutní vítěz získá regulérní angažmá na příštím Pilsner Festu.

Heineken na diskotékách

Prémiová značka Heineken se jako jediná v Česku spojuje s velkými akcemi taneční hudby - letos počítá s podporou akce Sensation v Praze (19. 5.) a brněnského vystoupení DJ Paula Van Dyka (15. 6.). Na podzim se pak uskuteční tradiční akce Transmission a Apokalypsa