Praha startuje kampaň ke změnám v dopravě

Kampaň DP

Kampaň DP

Pražský dopravní podnik odstartoval informační kampaň k největším změnám v pražské dopravě od roku 1985. Nepůjde ale jen o strohé informace na letáčcích a na internetu, cestující by měly zaujmout i slogany od spoluautora reklamní kampaně TOP 09.

Informace o nových trasách linek pražské hromadné dopravy se zatím k cestujícím dostávaly útržkovitě, hlavně z médií, případně z informačních tabulí v metru. V pondělí 20. srpna, tedy necelých 14 dní před plánovanými změnami, odstarovala kampaň na Facebooku a na webových stránkách společnosti ROPID a dopravního podniku, kde už jsou k dispozici ucelené informace. Širokou skupinu cestujících ale kampaň zasáhne až v následujících dnech, kdy se na zastávkách a v dopravních prostředcích objeví výrazné vizuály, které pro zadavatele kampaně vytvořili profesionálové z reklamní agentury.

Kampaň DPKampaň DP

„Kampaň je záměrně připravena až na poslední srpnové dny a na září, nechtěli jsme ji spustit dříve, než budou kompletní informační zdroje přístupné veřejnosti,” zdůvodňuje způsob načasování kampaně tiskový mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. Vizuály kampaně s názvem Vždyť to jede jinam! s odkazem na informace na webu se objeví hlavně na plochách patřících dopravnímu podniku, tedy v přístřešcích MHD, na sloupcích s jízdními řády, ve vitrínách na nástupištích metra, ale i ve vagonech, tramvajích a autobusech. Ty, kteří budou informacím o změnách odolávat i přes tato opatření, snad upoutají velkoplošné polepy na vybraných spojích včetně těch příměstských. Ke konci srpna budou podrobné informace o změnách a také mapky vkládány do vybraných deníků a první zářijový pracovní týden bude možné využít infolinku a infocentra DP už od brzkých ranních hodin.

Vytvoření kreativního konceptu dostala na starosti reklamní agentura Cream Prague. „Hlavní myšlenkou kampaně je prezentovat pozitivní změny v pražské dopravě věcně, ale s jistou dávkou nadhledu. Úvodní titulek v podstatě sebere překvapeným, zmateným a naštvaným cestujícím větu z úst, řekne ji za ně, aby je rovnou dovedl k tomu podstatnému: faktům o novém systému metropolitní dopravy,“ říká o kampani její autor David Brada, bývalý šéf agentury Attention!Media. Agenturu Cream Prague založil Brada teprve letos v červnu. Filip Drápal Strategii informoval, že agenturu pro tuto kampaň si na základě doporučení vybral pražský magistrát. To by mohlo souviset s tím, že Brada je spoluautorem předvolední „složenkové” kampaně TOP 09 z roku 2010.

Kampaň DPKampaň DP