Retailové agentury ohlásily zvýšení obratů

KUDY DO KRÁMU? Cesta do hypermarketů je pro čím dál víc lidí nudnou povinností.
Online má řetězcům pomoci.

KUDY DO KRÁMU? Cesta do hypermarketů je pro čím dál víc lidí nudnou povinností. Online má řetězcům pomoci. Zdroj: Repro Strategie

Čistý objem reklamy přímo v místě prodeje je za letošní rok odhadován na 6 miliard korun. Retailové agentury tak hlásí trvalý růst, který začal stoupat v době hospodářské krize po roce 2009 a za posledních několik let se zvýšil o téměř 20 procent.

Zatímco v roce 2010 činil obrat retailových agentur 5,15 miliardy korun za rok, letos to bude pravděpodobně o miliardu více. Obchodníci si stále více uvědomují, jak důležitý je marketing v místě prodeje.

„Je to jasný signál, že se začíná měnit jak chování obchodníků, tak zákazníků,“ tvrdí garant Klubu zadavatelů POPAI Central Europe Petr Šimek.

Obrat retailových agenturObrat retailových agentur | archivZdroj: POPAI

Retail se snaží ovlivnit rozhodování zákazníka přímo v místě prodeje tím, že se mu snaží z nakupování udělat příjemný zážitek.

„Jakmile obchodníci roztočí kolotoč slev, dostávají se na samé dno, kdy po čase poskytují slevy na slevy a na ně další slevy, až na výrobku nemají žádné marže. Ale zákazník zvyklý na slevy je tvrdošíjně vyžaduje. Jedinou cestou, jak udržet a přilákat další zákazníky, je zvyšovat komfort nakupování a rozšíření přidaných služeb,“ uvádí Šimek.