Zatímco v roce 2010 činil obrat retailových agentur 5,15 miliardy korun za rok, letos to bude pravděpodobně o miliardu více. Obchodníci si stále více uvědomují, jak důležitý je marketing v místě prodeje.
„Je to jasný signál, že se začíná měnit jak chování obchodníků, tak zákazníků,“ tvrdí garant Klubu zadavatelů POPAI Central Europe Petr Šimek.
Obrat retailových agentur | Zdroj: POPAI
Retail se snaží ovlivnit rozhodování zákazníka přímo v místě prodeje tím, že se mu snaží z nakupování udělat příjemný zážitek.
„Jakmile obchodníci roztočí kolotoč slev, dostávají se na samé dno, kdy po čase poskytují slevy na slevy a na ně další slevy, až na výrobku nemají žádné marže. Ale zákazník zvyklý na slevy je tvrdošíjně vyžaduje. Jedinou cestou, jak udržet a přilákat další zákazníky, je zvyšovat komfort nakupování a rozšíření přidaných služeb,“ uvádí Šimek.