Šest mýtů kolem word of mouth v marketingu

Ambasadorka v trnd projektu Vanish Oxi Action

Ambasadorka v trnd projektu Vanish Oxi Action

Word of mouth probíhá i v online prostředí, a snad proto je často zaměňováno za virální kampaně kreativních agentur. Rozdíl je ale zásadní! Podívejme se na šest mýtů obklopující word of mouth metodu v marketingu.

Ambasadorka v trnd projektu Vanish Oxi Action

Mýtus 1: Musíme se soustředit na virální efekt ve společenských médiích.

Typické zadání proto od klienta zní: „Chceme virální kampaň.“ Virál ale rychle odezní a navíc nelze zaručit, že zákazníci budou sdílet online např. své zážitky. Ano, virální kampaně (pokud se zadaří) mohou být zábavné a vtipné, otázkou ale je, nakolik skutečně a dlouhodobě pomáhají značce.

Mýtus 2: Word of mouth je jednoduché – stačí rozdat vzorečky na ulici nebo skrze Facebook.

Ne tak docela. Víte, kdo bude zkoušet vaše výrobky, když rozdáváte vzorečky na ulici? Kolik ze vzorečků se opravdu dostane k vašim skutečným potenciálním zákazníkům? Word of mouth není nahodilé rozdávání produktů. Účastníci jsou vybráni na základě definované cílové skupiny a zapojeni jsou pouze ti, kteří se skutečně zajímají o daný produkt. Ti potom najdou další důvěryhodné osoby, které by rády vyzkoušely nový produkt a něco se o něm dozvěděly. WOM kampaň také využívá ověřená data a analýzy, které jsou nezbytné ke správnému chodu. Nárazové rozdávání vzorečků je neefektivní spam.

Mýtus 3: Náš produkt není atraktivní, nikdo o něm nebude mluvit.

Představte si produkt, například odstraňovač skvrn. Pro někoho nic neříkající výrobek, pro jiného předmět komunikace. Každý produkt má své srdcové zákazníky. Projektový manažer word of mouth kampaně je pro vás najde.

Mýtus 4: Na word of mouth marketing je potřeba pořádná dávka kreativity.

Není. Skutečný síťový dialog je ověřený proces, který navíc garantuje výsledky.

Mýtus 5: Word of mouth se nedá kontrolovat.

Co je to ale kontrola? Žádnou reklamu nemůžeme kontrolovat. Když naše reklama běží v televizi, jak víme, že ji naši spotřebitelé sledují? Nemůžeme předpovídat, co se děje v jejich domácnostech. U word of mouth naopak víme, že skutečně mluvíme se svými zákazníky.

Mýtus 6: Lidé hovoří o svých zkušenostech s firmami a značkami pouze tehdy, pokud je něco špatně.

Toto je rozšířené dogma, které je ovšem nepravdivé. Studie naopak dokazují, že lidé rádi a aktivně šíří své pozitivní zkušenosti. Nechceme přeci před ostatními vypadat, že jsme „troubové“, kteří jen opakovaně dělají špatná rozhodnutí.

Word of mouth není virální kampaň na sociální síti, spamování lidí vzorečky či bláznivý kreativní koncept. Je to ověřený a řízený proces dialogu mezi zákazníky a značkami, který funguje na 16 evropských trzích a doposud splnil či předčil své cíle ve více než 800 kampaních.


Společnost trnd