Hodnocení přihlášených časopisů proběhlo v kategoriích I. a V. podle vývoje jejich prodeje, čtenosti a inzertních výkonů spolu s hlasováním poroty. V kategoriích VII. až X. hlasovali o jednotlivých časopisech členové odborné poroty. Porota byla v letošním ročníku rozšířena na 21 odborníků. Porotci zastupovali různé části mediálního trhu - mediální agentury, zadavatele reklamy, výzkum trhu, ale v porotě byli přítomni i zástupci akademické obce a také nezávislí odborníci a odborníci na digitální publikování.
Titul Časopis roku byl v tomto ročníku udělen titulům:
I. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem nad 100 000 ks – TV Mini, vydavatel Astrosat
II. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem od 50 000 do 100 000 ks – Marianne, vydavatel Burda Media 2000
III. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem od 25 000 do 50 000 ks – 100+1 Zahraniční zajímavost, vydavatel Extra Publishing
IV. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem od 15 000 do 25 000 ks – National Geographic, vydavatel Sanoma Media Praha
V. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem pod 15 000 ks – Můj dům, vydavatel Business Media CZ VI. kategorie – Hvězda roku 2013 – Tina Bydlíme, vydavatel Bauer Media
VII. kategorie – Launch nebo relaunch roku – Moje psychologie, vydavatel Mladá fronta
VIII. kategorie – B2B časopis – Architekt, vydavatel Julius Macháček – Kabinet
IX. kategorie – Digitální počin roku 2013 – Dotyk, vydavatelství Tablet Media
X. kategorie – Obálka roku 2013 – Ekonom č. 7/2013, vydavatel Economia
V letošním ročníku soutěžilo celkem 40 časopisů přihlášených v kategoriích I. až VIII. a ve speciálních kategoriích 5 digitálních projektů a 14 obálek. Počet přihlášených časopisů byl mírně vyšší než minulém roce, ale snížil se počet přihlášených obálek. Digitálních projektů se v tomto ročníku zúčastnil stejný počet jako v minulém roce.
Soutěž Časopis roku je pořádána Sekcí časopisů Unie vydavatelů již od roku 2004 a v letošním roce proto proběhl již desátý jubilejní ročník.