Přibližně třetina využívá slevy pouze občas, když na ně náhodně narazí v obchodě, a naopak zhruba 15 procent se orientuje výhradně na zboží v akci. Zaměření výhradně na slevové akce deklarují častěji mladí lidé do 30 let a Moravané. Celkově slevy častěji využívají ženy než muži.
Při nákupu potravin dotazovaní obvykle chodí do nejbližšího obchodu a tam hlídají a využívají akční ceny. Pokud jde o koupi oblečení, často obejdou několik obchodů a pak nakoupí v tom, kde je to nejvýhodnější. Sledování reklamních letáků a následné rozhodnutí, ve kterém z obchodů nakoupit, nejčastěji uplatňují při nákupu ostatních potřeb pro domácnost.
Způsoby využití akce či slevy při nákupu |
Výzkum byl proveden na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 540 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15 a více let.