„Z vývoje ceníkové hodnoty reklamního prostoru lze odvodit, že investice do reklamy v televizi a tisku v roce 2011 kopírovaly klasické sezónní trendy. Zadavatelé se tedy nejvíce prezentovali na podzim,“ sdělil ředitel Admosphere Karel Honzl.
Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy do listopadu objednaly, se podle údajů Admosphere meziročně zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem růstu byla televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles.
Na televizní reklamu za jedenáct měsíců loňského roku připadl reklamní prostor v hodnotě 26,3 miliardy korun, která meziročně vzrostla o 14 procent. Hodnota reklamy v tisku naopak klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun. Třetí místo připadlo internetové reklamě, která klesla o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.
Nárůst podle údajů Admosphere loni vykazovala venkovní reklama, která si ve srovnání s rokem 2010 v ceníkových cenách polepšila o 14 procent na 2,9 miliardy korun. Následují rozhlasové stanice s poklesem o 12 procent na 1,043 miliardy korun. Nejvíce se loni od ledna do listopadu snížila reklama vysílaná v kině, a to o 25 procent na 155 milionů korun.
Na reklamu umístěnou v nákupních prostorech za jedenáct měsíců loňského roku připadlo 212 milionů korun, což je v meziročním srovnání o deset procent méně. Reklama vysílaná na obrazovkách například v lékárnách, čerpacích stanicích a prodejnách obchodních řetězců (OOHTV) vykazovala pokles. Její hodnota v ceníkových cenách se do loňského listopadu snížila o devět procent na 59 milionů korun.