V rámci Zlaté pecky bude udělena zvláštní cena za product placement

Poté, co bylo v loňském ročníku Metro Zlaté pecky oceněno šest realizací product placementu – šlo o takřka třetinu ze všech cen – se organizátoři rozhodli vypsat pro tento mediatyp kategorii s vlastní porotou. Povede ji jednatel společnosti Media One a generální ředitel hudební televize Óčko Štěpán Wolde, podle kterého si tvůrci téhle formy reklamy v Česku vedou poměrně dobře.
Čtěte také:
Product placement se podle prezidenta AČRA Pavla Brabce na celkové televizní reklamě zatím podílí v řádu několika procent. „Myslíme si, že product placement klasické spoty nikdy nedotáhne. Jeho význam ale není v kvantitě reklamního zásahu, ale v jeho kreativní kvalitě. Klasickým příkladem je již historické spojení agenta 007 s jeho hodinkami, autem, suchým Martini…,“ vysvětluje Brabec důvody, proč je tato reklamní forma vítaným doplňkem mediamixu a proč se jí ročník 2012 Zlaté pecky bude více věnovat.
Svoji samostanou porotu bude mít poprvé i kategorie www a multimédia. Povede ji Tomáš Jindříšek z agentury Dark Side a zasednou v ní mimo jiné ředitel on-line divize Mladé fronty Petr Bednář nebo výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.
O tom, jak vypadalo loňské vyhlášení soutěže, se dočtete zde:
Práce přihlášené v kategoriích mimo Product placement a Multimedia bude posuzovat porota vedená textařem a producentem Michalem Horáčkem. „Textovat písně a psát reklamní vzkazy – to má leccos společného. Předně to, že člověk má k dispozici dramaticky omezený prostor práce“, srovnává tvorbu textů pro písně a reklamu Horáček. Spolu s ním v porotě zasednou režisér hraných filmů Jan Hřebejk, hudební skladatel Michal Pavlíček, výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, fotograf Jan Pohribný, kameraman Martin Šácha, producentka Monika Kristl a mistr zvuku Jiří Klenka.
Zlaté pecky si odnese dvacet kampaní, poprvé bude udělena Product placement Awards a stejně jako loni bude udělena Metro Public Award, speciální inzertní cena v hodnotě 500.000 korun, o které rozhodne hlasování 20 milionů čtenářů deníku Metro ve 23 zemích světa a mediální cena MMS, což je vysílání v hodnotě 250.000 korun.. Předávání cen ročníku 2012 proběhne v únoru, přesný termín ještě není znám.