V rámci Zlaté pecky bude udělena zvláštní cena za product placement

Předseda poroty Zlatá pecka 2012 Michal Horáček

Předseda poroty Zlatá pecka 2012 Michal Horáček

br
Pořadatel kreativní soutěže Metro Zlatá pecka vyhlásil už její 18. ročník a do 16.11.2012 přijímá přihlášky. Porotu tentokrát povede textař a producent Michal Horáček a mimořádná pozornost bude upřena na kategorii Product placement.

Poté, co bylo v loňském ročníku Metro Zlaté pecky oceněno šest realizací product placementu – šlo o takřka třetinu ze všech cen – se organizátoři rozhodli vypsat pro tento mediatyp kategorii s vlastní porotou. Povede ji jednatel společnosti Media One a generální ředitel hudební televize Óčko Štěpán Wolde, podle kterého si tvůrci téhle formy reklamy v Česku vedou poměrně dobře.

Čtěte také:

Product placement se podle prezidenta AČRA Pavla Brabce na celkové televizní reklamě zatím podílí v řádu několika procent. „Myslíme si, že product placement klasické spoty nikdy nedotáhne. Jeho význam ale není v kvantitě reklamního zásahu, ale v jeho kreativní kvalitě. Klasickým příkladem je již historické spojení agenta 007 s jeho hodinkami, autem, suchým Martini…,“ vysvětluje Brabec důvody, proč je tato reklamní forma vítaným doplňkem mediamixu a proč se jí ročník 2012 Zlaté pecky bude více věnovat.

Svoji samostanou porotu bude mít poprvé i kategorie www a multimédia. Povede ji Tomáš Jindříšek z agentury Dark Side a zasednou v ní mimo jiné ředitel on-line divize Mladé fronty Petr Bednář nebo výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

O tom, jak vypadalo loňské vyhlášení soutěže, se dočtete zde:

Práce přihlášené v kategoriích mimo Product placement a Multimedia bude posuzovat porota vedená textařem a producentem Michalem Horáčkem. „Textovat písně a psát reklamní vzkazy – to má leccos společného. Předně to, že člověk má k dispozici dramaticky omezený prostor práce“, srovnává tvorbu textů pro písně a reklamu Horáček. Spolu s ním v porotě zasednou režisér hraných filmů Jan Hřebejk, hudební skladatel Michal Pavlíček, výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, fotograf Jan Pohribný, kameraman Martin Šácha, producentka Monika Kristl a mistr zvuku Jiří Klenka.

Zlaté pecky si odnese dvacet kampaní, poprvé bude udělena Product placement Awards a stejně jako loni bude udělena Metro Public Award, speciální inzertní cena v hodnotě 500.000 korun, o které rozhodne hlasování 20 milionů čtenářů deníku Metro ve 23 zemích světa a mediální cena MMS, což je vysílání v hodnotě 250.000 korun.. Předávání cen ročníku 2012 proběhne v únoru, přesný termín ještě není znám.