Vodafone: Lehká mnohoznačnost Kecek

Vodafone vrátil do hry motiv kecek

Vodafone vrátil do hry motiv kecek Zdroj: Repro Strategie

Vodafone se vrátil ke kampani, s níž poprvé přišel už před čtyřmi roky. Zatímco nově má kreativu na starost tým agentury McCann, původní koncept byl v režii konkurenčních Young & Rubicam. Podle mobilního operátora se ale nejedná o převzetí osvědčeného nápadu, nýbrž o pokračování ve využívání toho původního.

Kecky, jež byly vytvořeny na podporu předplacených služeb, mají nabídku operátora vhodně odlišovat od standardních tarifů Vodafonu. Samotní zástupci firmy v tom nevidí nic divného, ještě když navíc pro užívání kreativního návrhu vlastní veškerá práva. Výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur Michal Charvát zase tvrdí, že je normální, když nové agentury přebírají podstatné části značkové komunikace svých klientů. V případě celých konceptů, jak ukazuje příklad Kecek, to podle něho ale tak běžné už není.

O něco méně smířlivěji pak hovoří i Young & Rubicam, kteří ústy svého šéfa Svatopluka Jírů poukazují na to, že o žádném jiném podobném případu, kdy by se klient takovou formou k nápadu vrátil, prý nevědí.

Koncept Kecek vytvořil v roce 2011 tým Young & Rubicam pod vedením Jaroslava Schovance. Důvodem, proč už později Youngové nepokračovali, bylo podle Svatopluka Jírů to, že zadavatel žádnou takovou další kampaň nerealizoval. Aktuální kreativu mají za McCanny na starost Filip Kukla, Jan Benda a Tereza Míšková. Spojovacím můstkem mezi tehdejší a současnou komunikací je režisér spotů Daniel Bird. Kampaň si hraje s mnohoznačností slova „kecka“, kdy jsou hlavními hrdinkami animované tenisky. Kecky se v televizním spotu objevovaly například při sjíždění řeky nebo u Máchova jezera.

Vodafonským keckám vdechla život agentura Young & Rubicam…

…letos s nimi pracují McCanni

Podle Charváta nutí současná praxe agentury být v ohledu sdílení kreativních konceptů otevřenější než dříve. U velkých zadavatelů pracuje velmi často na jedné kampani více specializovaných agentur a je pro ně standardní, že základní koncept, který vytvořila jedna z nich, ty ostatní rozvíjejí ve svých vlastních komunikačních kanálech. To je něco, co bylo ještě před deseti patnácti lety těžko představitelné, ale dnes už s tím umějí všichni zacházet. Více alarmující je podle něho zažitá praxe, kdy jedna reklamní agentura přijde v kreativním tendru s nápadem, jejž ale potom využívá někdo úplně jiný.

„To považujeme za krajně neférové jednání a hledáme cesty, jak mu účinně čelit,“ dodává. Samotná úspěšnost návratu ke Keckám bude zřejmá až v průběhu května, jak redakci řekl Peter Hermann z agentury McCann Prague. První ohlasy na kampaň jsou prý ale pozitivní.