Young Lions: zopakujeme úspěch v Cannes?

Vítězný tým kategorie Media: Lucie Koutná a Ondřej Krátký ze Starcom MediaVest Group

Vítězný tým kategorie Media: Lucie Koutná a Ondřej Krátký ze Starcom MediaVest Group Zdroj: archiv Young Lions

Cannes Lions jsou klimaxem reklamní festivalové sezony, třešinkou na dortu a svatým grálem všech kreativců na světě. Young Lions jsou totéž - ale pro mladé.

To, co je pro fotbalistu Liga mistrů a pro rockery festival v Readingu, to je pro kreativce vítězství v jedné z kategorií cannesských lvů. Festivaly a soutěžní klání jsou ovšem povětšinou doménou hotových admanů, kteří už toho mají hodně za sebou, jsou zkušení a ve svém oboru se dobře vyznají. Nicméně i nastupující generace kreativců si chce vychutnat pomyslnou záři reflektorů - a právě pro ně jsou tady Young Lions, něco jako mistrovství světa mladších kategorií, v tomto případě dvojic kreativců do 28 let. Nedávno proběhlo národní kolo, jehož vítězové budou mít tu čest reprezentovat Českou republiku v mezinárodní konkurenci právě v Cannes.

Čtěte také: Tomáš Studeník: Marketing z Kavčích hor


„Ta soutěž je neuvěřitelně demokratická, protože srovnává podmínky na startu,“ říká René Jež ze společnosti FLEmedia, která Cannes Lions v Česku zastupuje a také pořádá národní kvalifikaci Young Lions. „Všechny týmy totiž pracují s identickým zadáním a na vypracování mají identické podmínky, proto mohou velmi dobře ukázat, co v nich je.“ Český trh je navíc malý, s budgety to není nic moc a opravdu velkých kampaní je tady jako šafránu. To v globální konkurenci prací, které jsou dělané pro reálné klienty, může sehrát důležitý a pro nás nepříznivý faktor. „Tato soutěž opravdu ukazuje, kdo na tom jak je bez toho, aby byl podporován tím, z jakého trhu pochází,“ říká René Jež.

Vítězný vizuál kategorie Print připravil tým Dora Pružincová a Gerrit Gerischer z Young & RubicamVítězný vizuál kategorie Print připravil tým Dora Pružincová a Gerrit Gerischer z Young & Rubicam | archiv Young Lions

Soutěží se ve třech kategoriích, Cyber, Media a Print - ty mají pro český trh větší relevanci než klasická třicítka, ve které už čeští mladí lvi nesoutěží (a kde by nás konkurence pravděpodobně válcovala). Správnost rozhodnutí ze strany FLEmedia potvrzuje i loňský zisk zlata a bronzu. Hodnocení je velmi podobné jako u hlavní soutěže - bere se ohled na kreativitu, nápaditost, zpracování nápadu; v porotě sedí jak klasičtí kreativci (Martin Charvát, Daniel Růžička, Eda Kauba, Tereza Svěráková), tak mediální odborníci (Jiří Vítek z MindShare, Hynek Cimoradský z FLEmedia) nebo klienti (Denisa Fuchsová, T-Mobile). Zájem o Young Lions roste -letos se přihlásilo 60 týmů (loni 44). Nastupující kreativci mají svůj obor rádi a chtějí v něm být zkrátka dobří.