Žihadlo 2013: Ceny pro Světlušku, Helppes a sdružení Orbi Pontes

Porota letos posuzovala celkem 62 kampaní, které do soutěže přihlásilo 33 neziskových organizací z České i Slovenské republiky. Hodnocení poprvé probíhalo dvoukolově a poprvé od uvedení soutěže v roce 2007 byl shortlist rozšířen o jednu nominaci v každé kategorii. Ve finále se tedy o vítězství utkaly vždy čtyři kampaně.
Nejpovedenější veřejně prospěšnou kampaň vybrala z 16 nominovaných kampaní i veřejnost. Lidé prostřednictvím online hlasování na webových stránkách soutěže za deset hlasovacích dní poslali více než 3 tisíc hlasů rozhlasové kampani „Super den“ občanského sdružení Helppes – centra výcviku psů pro postižené, které jej vytvořilo ve spolupráci s reklamní agenturou Scholz & Friends Praha. Spot si můžete poslechnout zde.
Letošní ročník Žihadla je specifický i počtem rozdaných ocenění. Video spot Rané péče Eda o aplikaci „Eda play“ vzniklý ve spolupráci se Sugar and Ketchup, který od veřejnosti dostal druhý nejvyšší počet hlasů, zaujal i odbornou porotu. A to natolik, že se Rané péči Eda rozhodla udělit zvláštní cenu poroty. Tištěný plakát „Krvák“ vyrobený svépomocí v občanském sdružení Hnízdo, mateřském a rodinném centru Zábřeh, obdržel cenu za odvahu.
„Sešlo se hodně kvalitních kampaní a bylo opravdu z čeho vybírat. Úroveň přihlášených prací se zlepšila, jak po stránce obsahové, tak i z pohledu dramatizace. Kvalita přihlášek v oblasti dokazování výsledků kampaně a popisu její logistiky se výrazně zlepšila. Pracovat v porotě byla radost. Těším se na další ročník,“ zhodnotil kvalitu nominovaných kampaní výkonný ředitel komunikační agentury McCann Prague a president Asociace komunikačních agentur Jan Binar.
Neziskové organizace a spolupracující reklamní agentury byly oceněny 21. listopadu 2013 v prostorách Era svět v Praze. Žihadlo je jedinou soutěží u nás, která se věnuje výhradně sociální reklamě, přihlásit se do ní mohou pouze neziskové organizace.
Žihadlo 2013 – výsledková listina:
Vítěz kategorie Tištěná reklama:
Česká asociace paraplegiků – CZEPA
Název kampaně: Umíme se postavit na vlastní nohy
Reklamní agentura: Friends' factory
Vítěz kategorie Internetový projekt:
Liga lidských práv
Název kampaně: Nebuď béééčko, buď hrdinou
Reklamní agentura: vlastní produkce
Vítěz kategorie Rozhlasový spot:
Nadační fond Českého rozhlasu
Název kampaně: Běh pro Světlušku
Reklamní agentura: Publicis Prague
Vítěz kategorie Televizní spot:
Orbi Pontes
Název kampaně: Týden komunikace osob se sluchovým postižením
Reklamní agentura: Funny Bunny Films
Vítěz kategorie: Cena veřejnosti
Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené
Název kampamě: Super den
Reklamní agentura: Scholz & Friends Praha
Zvláštní ceny:
Cena poroty:
Ranná péče EDA
Název kampaně: Eda play
Reklamní agentura: Sugar and Ketchup
Cena za odvahu:
Hnízdo, mateřské a rodinné centrum Zábřeh
Název kampaně: Krvák
Reklamní agentura: vlastní produkce