Prodej GoOutu jde do finále. Zájem má estonská jednička v prodeji vstupenek

Vojtěch Otevřel z vedení společnosti GoOut.

Vojtěch Otevřel z vedení společnosti GoOut. Zdroj: Profimedia.cz

Estonská skupina AS Piletilevi Group je v rozhodující fázi jednání o koupi českého portálu pro prodej vstupenek GoOut. Její služba Piletilevi je jedničkou v prodeji vstupenek pro kulturní akce v Pobaltí.

 

Estonská společnost vznikla v 90. letech, když snažila prodat vstupenky na hvězdný koncert Michaela Jacksona v Tallinu. Akvizice tuzemského GoOut je součást plánu na ambiciózní expanzi po Evropě.

Piletilevi používá softwarový systém BalTicket, přes který se dohromady v Lotyšsku, Estonsku a Litvě prodá přes 6,5 milionu vstupenek za rok. Podle průzkumu společnosti Kantar Emor využilo službu Piletilevi 71 procent obyvatel Estonska.

GoOut stejně jako většina firem podnikajících v kultuře zažil během pandemie koronaviru těžší časy. Podle účetní závěrky, kterou firma zveřejnila před několika dny, měl za rok 2022 tržby 57,5 milionu korun. O rok dříve to bylo 26,2 milionu.

Deník e15 kontaktovala jak Piletilevi, tak i český startup. Ani jedna firma do vydání textu nechtěla oficiálně nic komentovat. O probíhajícím obchodním jednání redakce ví ze tří nezávislých zdrojů.

Tisková zpráva, kterou vydal GoOut informace e15 opět potvrdila a rozšiřuje detaily o obchodu. Piletilevi Group získává podíl 80 % od spoluzakladatelů Vojtěcha Otevřela a Vojtěcha Knyttla. Z původně tříčlenného vedení GoOut tak ve vlastnické struktuře firmy nadále zůstává pouze Lukáš Jandač, který se zároveň posouvá z role obchodního ředitele na pozici CEO.

“GoOut má vynikající tým plný mladých profesionálů a naše vize pro další vývoj jsou velmi podobné. Můžeme se tak navzájem doplňovat a posouvat kupředu,” řekl k obchodu Sven Nuutmann, CEO společnosti Piletilevi.

Česká strana vidí příležitost k dalšímu rozvoji GoOutu. “Dlouho jsme hledali partnera, který ocení, co jsme tu za posledních 10 let vybudovali, ztotožní se s naší vizí a nabídne nám ideální podmínky do budoucna. Na domácím trhu jsme nikoho takového bohužel nenašli, ale můžu s klidným svědomím říct, že Piletilevi splňují veškeré naše předpoklady. Nepochybuji o tom, že toto partnerství pomůže jak oběma firmám, tak i všem milovníkům kultury v Evropě,” napsal Vojtěch Otevřel.

Rozjezd expanze

Není to poprvé, kdy se Piletilevi vydalo do dalších evropských států na nákupy. Skupina v červenci zveřejnila, že koupila většinový podíl ve společnosti Bilete.ro se sídlem v Bukurešti. Podobně jako u GoOutu se jedná o portál pro prodej vstupenek.

Piletilevi Group získala ve firmě podíl 80,2 procenta, přičemž zbylý podíl si ponechali současní akcionáři společnosti Bilete.ro. Částka transakce nebyla zveřejněna. Estonská skupina plánovala expandovat už před několika lety, vše ale zhatila pandemie.

GoOut začal v roce 2011 jako stránka s přehledem kulturních akcí. O tři roky později do portfolia přidal i prodej vstupenek. Poprvé se tak stalo u pražského festivalu elektronické hudby Lunchmeat.

Mezi nejzajímavějšími startupy

Po expanzi do Polska v roce 2016 začala společnost strmě růst a za tři roky se dostala do žebříčku ​​Deloitte Technology Fast 500 EMEA, která se zabývá nejrychleji rostoucími startupy v Evropě. GoOut podle něj patřil mezi 25 vybraných nadějných byznysových „sprinterů“. V roce 2023 prodal GoOut 13 milionů vstupenek.

Kromě prodeje vstupenek a kulturního přehledu se GoOut před několika lety zaměřil i na tvorbu podcastů. Vytvořil vlastní hub a snaží se aktivně hledat talentované tvůrce, kterým pak poskytne techniku a studio.

Jeden z majitelů GoOutu Vojtěch Otevřel je zároveň i jednatelem platformy HeroHero, která umožňuje tvůrcům monetizovat své publikum.

Redakce E15 dala společnosti GoOut čas na komentář do středeční 19. hodiny. Žádné vyjádření ale do tohoto termínu neobdržela.