Abychom přežili, musíme investovat do elektromobility, říká německý dodavatel automobilek | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Abychom přežili, musíme investovat do elektromobility, říká německý dodavatel automobilek

Abychom přežili, musíme investovat do elektromobility, říká německý dodavatel automobilek
Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
• 
ZDROJ: Volkswagen

bru

Část německého průmyslu již prožívá recesi a časem to pocítí i další odvětví. Týká se to především dodavatelů automobilek, kteří přitom zároveň musí investovat kvůli nástupu elektromobility, říká Nicolas Kipp, spolumajitel německé šroubárny Heinrich Kipp Werk, která dodává i českému autoprůmyslu.

Očekává německý průmysl brzký příchod ekonomické krize? A bude srovnatelná s poslední velkou krizí v Evropské unii?

Některé sektory v Německu i jinde v Evropě zaznamenaly recesi už v uplynulých měsících. Týká se to především automobilek a jejich dodavatelů. Můžeme předpokládat, že tento vývoj se přímo či nepřímo dotkne i dalších sektorů. Nejvíce se ale obávám toho, že ani ekonomičtí experti nejsou schopni situaci přesně analyzovat, takže není jasné, jak vážná příští krize bude.

Měla přicházející recese pro vás již nějaké konkrétní důsledky?

Zaznamenali jsme propad každodenních obchodů. Celkový počet objednávek je stabilizovaný, v některých oblastech ale čísla padají.

Dodáváte mimo jiné automobilovému průmyslu. Co pro subdodavatele znamená stále silnější orientace automobilek na elektromobilitu?

Musíme investovat vysoké částky do výzkumu a vývoje nových technologií. Je to ale zcela nezbytné, abychom se v tomto novém tržním segmentu uchytili. Bez toho bychom jako firma nepřežili. Kdo dnes tvrdí něco jiného, prohraje.

Český výrobce autodílů krachuje. Plasty pro Ford či VW vyrábí ve Valašském Meziříčí 500 lidí

Nedávno jste otevřeli pobočku v Česku. Co od tohoto kroku očekáváte?

Zaznamenali jsme zvýšenou poptávku z českého trhu. A od otevření pobočky se poptávka ještě zvýšila. Předpokládáme, že tento trend bude pokračovat další tři až pět let.

Zvažujete i výrobu přímo v Česku?

Ne. Vyrábíme jen v Německu a je to pro nás nejefektivnější řešení. Máme zde náš hlavní závod, na nějž navazuje plně automatizované logistické centrum. To nám umožňuje velmi rychle reagovat na požadavky zákazníků.

Komentář Radka Špicara: Po 30 letech svobody hledáme cestu z pasti levné ekonomiky
Český autoland brzdí. Dodavatelé automobilek začínají propouštět, čekají, že bude ještě hůř

Autor: bru
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!