„Přeshraniční provoz těmito vozidly z Bavorska vnímáme jako představení těchto motorových jednotek českým dopravcům a organizátorům veřejné dopravy,“ uvedl prezident Alstomu pro Česko a Slovensko Petr Brzezina. Motoráky mají od letoška i českou homologaci.
Alstom vlaky vyrobí ve svém závodě v německém Salzgitteru, hodnotu kontraktu strany nezveřejnily. Nejde ale o první dodávku vlaků řady Coradia Lint do Německa. Alstom už prodal celkem 780 těchto jednotek osmnácti dopravcům v Německu, Nizozemsku, Dánsku a Kanadě.
Länderbahn patří do skupiny Netinera Deutschland, kterou ovládají italské státní dráhy. Sama Netinera od roku 2012 odebrala 63 vlaků Coradia Lint. Alstom nyní pošilhává se svým regionálním vlakem po českém trhu. V krajích se totiž chystají tendry na zajištění dopravy na lokálních tratích, podmínkou přitom zřejmě budou nové vlaky. Rychlost 140 kilometrů v hodině, což je maximum soupravy Coradia Lint, je ale na českých lokálkách z říše snů.