Audi se rozpíná v Číně a spřádá velké plány

Audi

Audi Zdroj: ctk

Automobilka Audi vidí „čínsky“: v prvním pololetí prodala v říši středu o 140 tisíc vozidel více než ve stejném období loňského roku. Tímto výsledkem poprvé překonala odbyt v domovském Německu. Nová priorita je tudíž dána - Audi zvýšila očekávání prodejů pro rok 2011 a sdělila, že východoasijský trh bude pro ni výhledově jedničkou.

„Naše nejnižší předpověď je 280 tisíc automobilů, ale počítáme s vyšším číslem,“ zdůraznil pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung ředitel čínské pobočky Dietmar Voggenreiter. „V rozmezí let 2011 až 2013 se chceme dostat na milion aut, napřesrok to musí být 360 tisíc kusů,“ konstatoval.

Ještě loni porazilo Německo čínské prodeje rozdílem tisíce kusů, letos naopak hlásí o 50 tisíc méně. Na silnice v Číně a Hongkongu směřuje každý čtvrtý vůz z ingolstadtských výrobních linek. „Špičkové modely jako Audi 8 a Q7 nejdou nikde tak rychle k zákazníkům jako v Číně,“ uvedl Voggenreiter.

Růst poptávky vysvětluje Audi zlepšením svého image. Až donedávna platily modely této značky za dopravní prostředky pro úředníky a byznysmeny. Průlom obstaral hlad bohatších Číňanů po využití volného času – jejich pozornost se začala soustředit na městská SUV, sportovní limuzíny a kupé. Ve všech těchto segmentech je už Audi v Číně jedničkou.

Za riziko považuje německá firma plány čínské vlády na plošně řízený hospodářský růst, protože Audi by mohla přitáhnout zájem regulátorů.

„Musíme důvěřovat našemu partnerovi, státní skupině FAW, která na nás vydělává peníze,“ řekl Voggenreiter. Jisté omezení už přesto Audi pocítila: předepsaná kvóta pro registrace nových vozů přibrzdila v období od ledna do konce června její vítězné tažení o šest procent, což je v přepočtu o 900 aut.