Audi v Maďarsku zvýšilo výrobu a končí s fotbalem

Závod Audi v maďarském Györu

Závod Audi v maďarském Györu Zdroj: Audi

Automobilka Audi v západomaďarském městě Győr nyní poutá mimořádnou pozornost. Firma oznámila rekordní hospodářské výsledky a zároveň vypověděla sponzorskou smlouvu s místním fotbalovým klubem ETO. Jeho majitel je totiž jednou z hlavních postav skandálu kolem brokerské společnosti Quaestor.

Výkonný ředitel Audi v Maďarsku Thomas Faustmann mezi výsledky roku 2014 připomíná především rekordní počet vyrobených motorů. Šlo o téměř dva miliony kusů. Ve městě Győr, kde se kompletně vyrábí A3 Limousine a Cabriolet, i TT Coupé a Roadster, však roste i počet kompletně vyrobených aut. Loni to bylo více než 130 tisíc, což je oproti 42 tisíc kusům v předcházejícím roce velký skok. „Tento výkon můžeme ještě zvýšit, protože jsme zavedli provoz na tři směny a výrobní kapacity zvýšili na 160 tisíc aut za rok,“ dodává Faustmann.

Z údajů, které společnost zveřejnila, vyplývá, že se její obrat zvýšil o 29 procent na 7,2 miliardy eur. Firma loni investovala 698 milionů eur, které věnovala na rozšíření výrobních kapacit a výzkum a vývoj. Celkem od založení firmy v roce 1993 představují investice Audi v Maďarsku 7,4 miliardy eur.

„Naší ambicí je zachovat si pozici centrálního dodavatele motorů v rámci celého koncernu,“ dodává výkonný ředitel, který se chlubí tím, že pro mateřský koncern VW vyrábí Audi Hungaria pětinu motorů. Téměř polovina z toho jde do evropských zemí, více než třicet procent do USA. Kromě jednoho z největších maďarských exportérů je Audi Hungária i jedním z velkých zaměstnavatelů. Ve společnosti pracuje 11 200 lidí, z toho loni přijali 900 nových pracovních sil a mají i 700 praktikantů.

Automobilky zachraňují Maďarsko
Automobilový průmysl je tahounem maďarského hospodářství, kromě Audi má v Maďarsku továrnu Suzuki (Ostřihom), Mercedes (Kecskemét) a GM-Opel (Szentgotthárd). Magyar Suzuki už funguje 25 let, roční výroba se přibližuje ke 200 tisícům kusů. Právě před pár dny tam odstartovali výrobu nové Vitary, kterou budou dodávat z Ostřihomi do celého světa. Nejnovější automobilkou je Mercedes, který funguje tři roky a soustřeďuje se na výrobu modelů C, respektive CLA. Loni už dosáhla výroba téměř 150 tisíc kusů.