OMB composites EU vyrábí kompozitní díly například pro autobusy, tramvaje, nákladní automobily či vlakové soupravy. Firma výrobky dodává jak tuzemským, tak zahraničním producentům, a to zejména v Německu, Rakousku a Nizozemsku.
Kromě vyššího zájmu o produkci králického výrobce je důvodem k investici i to, že firmě byla letos přiznána dotace z fondů EU na nákup nového frézovacího a ořezového stroje, který umožní výrazně vylepšit dosavadní způsob výroby, a to jak v kvalitě ořezu, tak ve výrobě modelů. „Vedle tohoto stroje bude instalováno i měřicí centrum. V nové hale bude umístěna celá divize kompletace a vývoj,“ řekl deníku E15 výkonný ředitel OMB composites EU Milan Konečný.
Firma v současné době produkuje přes 42 tisíc kusů výrobků ročně, po zprovoznění nové třípatrové haly o výměře tisíc metrů čtverečních by to mělo být až 51 tisíc.
Výrobci autodílů byli jedni z těch, které poznamenala ekonomická krize nejvíce. Tuzemské dodavatelské firmy pro autoprůmysl zaznamenaly podle Sdružení automobilového průmyslu v letech 2008 a 2009 výrazný propad tržeb, v předloňském roce to bylo o třetinu ve srovnání s předkrizovým rokem 2008. Loni ale po dvou letech propadů vykázaly nárůst tržeb o 16 procent na 279,4 miliardy korun. Stále je to však druhý nejmenší výkon za posledních pět let.