Růst počtu prodejců je podle viceprezidenta Urban Science Johna Fritha známkou toho, že velké americké automobilky normalizovaly své operace po finanční krizi v letech 2008-2009 a bankrotu General Motors a Chrysler. „Máme stabilizovanou síť prodejců o správné velikosti,“ uvedl Frith. „Automobilky a obchodníci jsou v dobré, ziskové pozici.“
Frith dodal, že průměrný počet prodaných aut na obchodníka by měl v letošním roce stoupnout na rekordních 785 vozů z loňských 719 vozů. V roce 2010 průměrný prodej činil 656 vozů a v roce 2009, kdy automobilový trh v zemi klesl na 27leté minimum, činil 564 vozů. Odhad průměrného prodeje vychází z odhadu amerického Národního svazu prodejců aut, který letos očekává růst prodeje na 14 milionů vozů z loňských 12,8 milionu.
Z údajů, které tento týden zveřejnila poradenská společnost LMC Automotive, vyplývá, že prodeje osobních a lehkých užitkových automobilů rostly v lednu kromě USA také ve východní Evropě. Celosvětově se však prodej snížil téměř o pět procent na 5,8 milionu vozů zejména kvůli prudkému poklesu poptávky v Číně.
Čtěte více:
Druhý nejhorší leden za posledních deset let po lednu 2009, kdy vrcholila globální ekonomická recese zažil také trh nových osobních aut v zemích Evropské unie. Meziročně se propadl o 7,1 procenta na necelý milion nově registrovaných aut. Data včera zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Nejvíce obchodníků v USA přibylo automobilce Chrysler Group díky novému partnerovi, kterým je italská automobilka Fiat. Chrysler loni získal 135 obchodníků mateřské značky Fiat a 50 nových obchodníků pro hlavní značky Dodge, Jeep a Chrysler. Bez Fiatu by počet prodejců klesl.
Nejvíce aut v průměru prodaly prodejci Toyoty, a to 1126 vozů na obchodníka. Následoval Ford Motor s 664 vozy a Chevrolet z 579 vozy. Naopak prodejci Fiatu prodali v průměru pouze 146 aut na obchodníka. Nejhůře na tom byly prodejci značky Buick, která patří GM, a Lincoln automobilky Ford. Jejich průměrný prodej byl nižší než 90 vozů.
Mnoho zájemců o nová auta se v posledních letech obrací na internet. Podle odhadů bylo loni zorganizováno přes internet 15 až 30 procent všech prodejů aut, napsala agentura Reuters.