Baterie slovenského InoBatu do elektromobilů i letadel expandují ve Spojených státech

InoBat cílí se svými bateriemi hlavně na premiový segment.

InoBat cílí se svými bateriemi hlavně na premiový segment. Zdroj: InoBat

Takto má vypadat vývojové centrum, které firma buduje ve Voderadech.
Marian Boček, zakladatel InoBatu
Elektromobily mají postupně nahradit vozy se spalovacími motory.
4
Fotogalerie

Bratislavská společnost InoBat, jež staví byznys kolem životního cyklu baterií nejen do elektromobilů, dále posiluje. S americkou globálně rozkročenou společností Ideanomics, která se věnuje také usnadnění expanze komerčních elektrických vozidel, vybuduje výzkumné a vývojové centrum v americké Indianě. Následovat má továrna na bateriové moduly. InoBat rozvíjí spolupráci také s německým výrobcem elektrických letadel.

Výzkumné centrum má zpočátku vyprodukovat bateriové moduly o kapacitě jednoho sta megawatthodin ročně. Ryze výrobní továrna má poté zajistit produkci bateriových modulů o kapacitě dvou až tří gigawatthodin, ve hře je i továrna na bateriové články s prvotní kapacitou čtyř gigawatthodin.

Přestože se v porovnání s kapacitou již zaběhlých a významnějších konkurentů jedná o nízké objemy – například švédský Northvolt počítá s až čtyřiceti gigawatthodinami vyprodukovanými v severošvédském městě Skellefteå – teprve tři roky staré slovenské společnosti by tak otevřely dveře na perspektivní americký trh. Výzkumné centrum a továrna totiž mají odebírat bateriové články z evropské produkce InoBatu.

Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?

Video placeholde
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa? • Videohub

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!