Bohemia Sekt hlásí rekordní tržby i zisk, pomohla ochota lidí utrácet
Na tržbách se tak projevil nárůst prodejů v loňském roce. Skupina zahrnující kromě stejnojmenného producenta sektů také vinařství Víno Mikulov, Chateau Bzenec, Habánské sklepy a Vinařství Pavlov a producent lihovin Pražská vodka & Destiláty loni poslala na trh 28 milionů lahví své produkce. Meziročně se jedná o nárůst o osm procent.
Výsledkům ale pomohla i rostoucí tuzemská ekonomika a ochota spotřebitelů utrácet. „Rostoucí mzdy, klesající nezaměstnanost a téměř nulová inflace spojená s pozitivním očekáváním, a s tím související rostoucí kupní síla domácností a zejména ochota více utrácet, to vše se projevilo na významně rostoucích maloobchodních tržbách,“ uvedl jednatel firmy Ondřej Beránek.
Pozitivně se ale podle něj projevilo i snahy firmy o zvýšení konkurenceschopnosti z posledních let. „Také zapůsobilo několik dalších mimořádných faktorů v podobě dočerpávání EU fondů z programového období 2007 až 2013, které bylo možné využít jen do konce roku 2015. Ekonomický růst byl zároveň příznivě podpořen nízkými cenami energií a ropy,“ dodal.
Hlavním zdrojem příjmů Bohemia Sektu jsou stále šumivá vína a sekty, které se na celkovém prodeji lahví podílejí dvěma pětinami, což představuje asi 11,5 milionu kusů. Téměř polovinu z toho si ale pořídí v předvánočním a předsilvestrovském období, které je pro tento byznys zcela zásadní.
Také pro letošní rok má firma optimistické plány. „V roce 2016 očekáváme další pozitivní vývoj české ekonomiky, který by měl být nadále podporován tuzemskou spotřebou domácností a investicemi. Zároveň by mělo dojít k oživení hlavních českých exportních trhů a pomáhat by měly nadále nízké ceny komodit,“ uvedl Beránek.