Budoucnost je elektrická, klasické motory tu ale budou minimálně 20 let, věří VW a Mercedes

Koncept elektromobilu Mercedesu Generace EQ

Koncept elektromobilu Mercedesu Generace EQ Zdroj: Autorevue.cz

Autosalon v Paříži
Koncept elektromobilu Mercedesu Generace EQ
Koncept elektromobilu Mercedesu Generace EQ
ilustrační foto
Autosalon v Paříži
10
Fotogalerie

Největší německé automobilky se shodují na tom, že vozy poháněné elektřinou jsou budoucnost. Zároveň však dodávají, že s tradičními pohonnými jednotkami počítají i v příštích desetiletích.

Šéf Mercedesu Dieter Zetsche se domnívá, že by bylo „absolutně stupidní“ ustoupit od používání dieselových motorů v návaznosti na skandál dieselgate. „Jak jsme ukázali během představení nových vznětových motorů, mohou být stejně šetrné jako ty benzínové. Emise CO2 jsme snížili o 15 %,“ uvedl Zetsche během autosalonu v Paříži.

„Jsme svědky vysoce emocionální, politické a nelogické diskuze (okolo dieselgate). Když se podíváme na fakta a technologie, tak by bylo opravdu stupidní upustit od potenciálu, který dieselové motory nabízí,“ řekl dále šéf německé automobilky.

VÍCE O DIESELGATE ČTĚTE ZDE

Mercedes také potvrdil, že od provalení kauzy nepocítil pokles zájmu o vozy s dieselovými motory a hádá, že žádné dramatické změny se neodehrají ani v blízké budoucnosti. A když se ho novináři Autocaru zeptali na to, jak dlouho dieselové motory v nabídce budou, měl jasnou odpověď: „Stejně dlouho, jako motory zážehové.“

V roce 2020 chce VW odstartovat sériovou výrobu vozů s elektrickým pohonem. Ani tak ale automobilka nepočítá s tím, že by v příštích desetiletích měla od benzínových a naftových pohonných jednotek ustoupit. Podle německého koncernu tu takové agregáty budou ještě několik desetiletí.

„Budoucnost je elektrická, ale klasické pohonné jednotky budou i nadále hrát klíčovou roli. Minimálně v následujících dvou desetiletích,“ uvedl Matthias Müller, výkonný ředitel VW v rozhovoru pro Autocar. „Máme tu mnoho nových příležitostí a možností mobility, které se nám otevírají, ale nesmíme zanedbávat ani naše stávající technologie a klíčové kompetence,“ dodal Müller.

Celý článek si můžete přečíst na serveru Autorevue.cz