Volkswagen slibuje elektroauto za třicet tisíc eur

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: reuters

Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele
Volkswagen Cross Coupé
Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF
Volkswagen Snowareg
Indický Volkswagen Vento, který Hackenberg zmiňuje v souvislosti s novým modelem
9
Fotogalerie

Německá automobilka představila nový model elektromobilu na pařížském autosalonu. Za deset let hodlá vyrábět milion elektroaut ročně.

Budoucnost bude jezdit na elektřinu, prohlásil na pa- řížském autosalonu šéf koncernu Volkswagen Mathias Müller. A vzápětí odhalil prototyp s označením I.D., s nímž německá automobilka sužovaná emisním skandá- lem v USA a v Evropě vyrazí do boje ryzích elektroaut.

První vozy by měl Volkswagen prodat v roce 2018. O sedm let později už hodlá vyrábět přes milion čistých elektroaut ročně. V nabídce v té době bude mít třicítku modelů. Až dosud Volkswagen přebudovával na elektropohon stávající modely. I.D. představuje novou cestu, kdy pro elektromotor a baterie firma vyvinula nový modulární stavebnicový systém, který má výrobu výrazně zlevnit.

Tato stavebnice se stane základem nejen pro elektromobily Volkswagen, ale převezmou ji také dceřiné automobilky Škoda, Audi nebo Seat. Cena nového elektromobilu by se měla pohybovat kolem 30 tisíc eur. Díky stavebnicovému systému slibuje Müller také stejný dojezd, jaký mají nynější auta na benzin či naftu. Baterie modelu I.D. by měly vydržet na ujetí 400 až 600 kilometrů. Rychlodobíjecí stanice navíc naplní akumulátory na osmdesát procent kapacity za půl hodiny.

Německá automobilka se přizpůsobuje době. Pařížský autosalon je celý ve znamení elektromobility. Někte- ří komentátoři nicméně upozorňují, že ve srovnání s jinými automobilkami má Volkswagen na poli ryzích elektroaut zpoždění. Ruku v ruce s vývojem elektroaut se Volkswagen pouští také na pole takzvané mobility na vyžádání. „V budoucnu nebude mít každý auto. Ale i tak může každý být zákazníkem Volkswagenu,“ vysvětloval Müller založení nové společnosti, která se bude věnovat novým konceptům.

Mezi ně patří třeba sdílení automobilů, spolujízdy či vlastní služby kyvadlové dopravy. Německý koncern nevyloučil ani mož- nost, že v budoucnu vybuduje vlastní rozsáhlou taxislužbu. Do roku 2025 se VW hodlá stát hlavním hráčem v oblasti nových dopravních služeb na evropském trhu. Jméno nové firmy prozradí Volkswagen v listopadu