Český Aligator prorazil hranici milionu prodaných mobilů

Mobilní telefon Aligator

Mobilní telefon Aligator Zdroj: Profimedia.cz

Česká značka mobilních telefonů Aligator překonala hranici milionu prodaných telefonů. Stalo se tak deset let poté, co vstoupila na trh s mobily zaměřenými na seniory. Pro velké značky nebývají zařízení tohoto typu zajímavá kvůli nízkým maržím.

„Proti velkým hráčům nemá malá česká společnost šanci. Osvědčilo se hledání mezer na trhu, které se snažíme vyplňovat,“ říká spolumajitel značky Michael Krejčí. Firmě se i přes sílící čínskou konkurenci daří meziročně růst. Loňský obrat se přiblížil 150 milionům korun, Aligator prorazil hranici milionu prodaných mobilů meziročně vzrostl o pět milionů korun. Firma meziročně prodala o devět procent více přístrojů, uvádí, že řádově jsou to „nižší stovky tisíc telefonů“.

Problémový byl pro společnost rok 2016, kdy dodávky mobilů z Číny zbrzdila změna unijního certifikačního procesu. Spočívala v tom, že osvědčení musí vydávat výrobce, nikoli dodavatel či prodejce.

Na rostoucím obratu firmy se podílí také rostoucí podíl chytrých telefonů, na které teď připadá třetina prodejů. Zbývající část tvoří tlačítkové mobily. Vlastnictvím jednoho z nich se v minulosti chlubil prezident Miloš Zeman. Na dotaz deníku E15 však hradní mluvčí Jiří Ovčáček uvedl, že hlava státu už tento telefon nepoužívá a svůj Aligator má uschovaný.

Čtyři pětiny mobilů Aligator prodává firma v Česku, o významnější expanzi v současnosti neusiluje. Neuvažuje ani o přesunu výroby z Číny. „Ačkoli cena práce v Číně stále stoupá, zlepšují se a zlevňují technologie,“ dodává Krejčí, podle kterého se také spekulovalo o přesunu výroby do Indie.

Na českém trhu patří značka mezi minoritní hráče, analytická společnost Gartner odhaduje její podíl na pět procent. Nejsilnějšími prodejci mobilů v Česku jsou společnosti Samsung, Huawei a Apple.