Dealeři: O nové Octavie je větší zájem než o Rapid

Nová Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia Zdroj: ctk

Šéf Škody Auto Winfried Vahland představuje novou Octavii
Nová Škoda Octavia
Nová Škoda Octavia
Škoda Octavia a designér Jozef Kabaň
Škoda Octavia
8
Fotogalerie
Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavii, než tomu bylo před zahájením prodeje Rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, vyplývá z ankety mezi prodejci.

Seznam asi 20 lidí na předváděcí jízdy třetí generace Octavie má Tomáš Vrtilka z pražského autosalonu Přerost a Švorc Auto. „Mám zájemce, kteří si auto chtějí objednat, ale chtějí ho nejdřív vidět a svézt se,“ uvedl. Zájem je podle něj určitě větší, než byl před zahájením prodeje o Rapid. Toho salon prodal zatím v řádu desítek kusů. „Stará Octavie nyní vychází líp. V momentě, kdy zmizí, bude Rapid víc konkurenceschopný,“ míní.

OBRAZEM: Nová Škoda Octavia

Autodružstvo ve Frýdku-Místku hlásí velký zájem o novinku. „Denně někdo přijde a zeptá se, jestli už novou Octavii máme a kdy přijde,“ řekl prodejce Josef Hrtus. První vozy by měl dostat 21. ledna. Doby, kdy se čekalo na nové Favority nebo Felicie, jsou podle něj dávno pryč. Lidé jsou rozvážnější, chtějí auto nejprve vidět. Má zatím jednoho vážného zákazníka. Ve srovnání s Rapidem se o Octavii lidé zajímají víc. Čtyři pobočky moravskoslezské firmy prodaly zatím devět Rapidů.

Propadák roku, mluví o Rapidu příbramský prodejce

Konkrétní objednávky ještě nemají v příbramském Auto-Poly. Lidé si zatím berou prospekty a ceníky, popsal prodejce Karel Kuba. Větší zájem o Octavii oproti Rapidu potvrdil také. Jeho odbyt označil Kuba za propadák roku, autosalon prodal pouhé dva vozy. „Je to jednoduše cenou, když si porovnáte konkurenci a výbavu třeba Citroënu C-Elisée, je tu rozdíl 100 tisíc korun,“ upřesnil.

Dealer Autonova Brno registruje jen sporadický zájem o nejžádanější škodovku. „Je to zatím brzy, až tu bude auto (nová Octavia), tak to lidi nadchne. Spíš je odkazujeme na konfigurátor na stránkách Škoda Auto,“ uvedl obchodník. V případě Rapidu čekali větší odbyt. „Auto je to dobré, ale novinek je teď hodně, tak lidé čekají. Rapid je spíš pro soukromníky, kteří se rozhodují déle,“ podotkl.

Jako „zatím nic moc“ popsal zájem lidí o novou Octavii Jiří Žáček z Auto Sael Chodov na Karlovarsku. „Objednávky na předváděcí jízdy zatím nemám, ale kolega má v Chebu objednávku přímo na auto,“ řekl. Na Rapida se prý ptalo daleko více lidí. Prodeje loňské novinky ale čekal vyšší. Z 200 lidí, kteří se na Rapid do salonu přišli podívat, si jej objednalo pět. „Buď je to cenou, nebo lidé čekají na novou oktávku,“ dodal.

Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky. V loňském roce se jich celosvětově prodalo 409 600, skoro 44 procent všech prodaných škodovek. Nové kompaktní limuzíny Rapid automobilka vloni prodala 24 700 kusů.