Fiat Chrysler shání peníze k růstu, oddělí Ferrari do samostatné firmy

Společnost FCA vznikla v letošním roce spojením italské automobilky Fiat s americkým partnerem Chrysler. Oddělení divize Ferrari je podle firmy součástí plánu na získání nového kapitálu k financování budoucího růstu sloučené skupiny. Skupina má ambiciózní plán rozvoje, který pro příští roky počítá s investicemi v sumě 48 miliard eur.
Správní rad FCA pověřila management, aby dokončil oddělení Ferrari v příštím roce. Deset procent akcií výrobce sportovních vozů půjde na burzu, zbylých 90 procent se rozdělí mezi akcionáře FCA. Akcie Ferrari se budou obchodovat v USA a zřejmě i na některé evropské burze, uvedla skupina. Akcie FCA vstoupily 13. října na newyorskou burzu.
Oddělení Ferrari se mezi investory považovalo už dlouho za prostředek k využití tržní hodnoty této značky k financování plánů Fiatu. Podle milánských makléřů je současná hodnota vlastního jmění Ferrari 5,8 miliardy eur. Plán oddělit Ferrari přichází měsíc a půl poté, co šéf divize Luca di Montezemolo oznámil odchod z funkce po sporu s šéfem Fiatu Sergiem Marchionnem, který se stal jeho nástupcem.
Akcie FCA dnes v Miláně vystoupily až na 9,025 eura a před 15. hodinou našeho času se pohybovaly kolem 8,70 eura s přírůstkem 14 procent. Trh reagoval i na to, že FCA oznámila plán vydání konvertibilních dluhopisů, které se později přemění na akcie. „Vypadá to, že jedním tahem vyřešili své problémy s kapitálem,“ řekl agentuře Reuters Roberto Lottici z milánského investičního fondu Ifigest.
Provozní zisk FCA zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 940 milionů eur. Ziskovost oslabily nižší marže v Severní Americe a zpomalení prodeje v Latinské Americe. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 23,6 miliardy eur a překonaly odhady.
Ferrari |
---|
Ferrari je italská automobilová značka, která proslula především svými sportovními vozy a účastí v automobilových závodech (v počátcích především v závodech Formule 1). Firmu založil v roce 1947 bývalý automobilový závodník Enzo Ferrari, dnes je Ferrari součástí koncernu Fiat. Sídlí v italském městě Maranello. V roce 2005 činila produkce téměř 5 000 vozů. Nejnovějším modelem je LaFerrari. |